verdens beste kardemommeknuter

Hei!
Det er ingen hemmelighet at dagene går litt ekstra sakte i denne korona-tiden. Derfor prøver jeg å finne flest og best mulige måter å sysle med noe. Jeg har fra jeg var liten av, alltid likt å bake, og har bakt masse sammen med mamma i barndommen. Det er noe litt nostalgisk ved å lage skikkelig god gjærbakst – for meg i alle fall. Så denne gangen hadde jeg lyst til å prøve noe nytt, noe jeg aldri har bakt før, men som likner veldig mye annet: kardemommeknuter. Jeg elsker smaken av kardemomme, og disse knutene er egentlig bare en oppgradert versjon av kanelknutene. Jeg bruke oppskriften til Ida Gran Jansen, som aldri skuffer på bakverk, og de ble helt himmelsk gode! Kardemommeknuter er absolutt å anbefale, og der er overraskende lett å lage. Det blir i alle fall en gjenganger for min del! Del gjerne med meg dersom dere har noen gode tips til baking i isolasjons-tider, hehe!

(Q) Ble dere fristet til å teste dem ut?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg