vakre Finnmark

God morgen! 
Nå er det allerede en hel uke siden jeg forlot hovedstaden med nesa vendt mot nord. Det har gått så fort! Forrige tirsdag reiste jeg til Finnmark sammen med mamma, stefar, bror og søster, til familiehytta midt mellom Karasjok og Kirkenes. En bitteliten plass som heter Båteng, kun noen hundre meter unna Finlandgrensa. Skikkelig eksotisk! 
Jeg reiste dit med formålet om å hente inn materiale til en Norges-reportasje for studiet, og jeg føler virkelig at jeg fikk både snakket med en del viktige mennesker, og ikke minst sett helt vanvittig mye. Dette var en helt ny opplevelse, og et samfunn, en natur, jeg aldri har sett maken til. Jeg trodde faktisk ikke jeg skulle forelske meg såpass mye i Finnmark, men etter fem dager der var jeg ikke vond å vende. For en vakker plass… Jeg har tatt masse bilder, og gjort vanvittig mye spennende, så det blir flere bildedryss herfra!

(Q) Har dere vært så langt nord før?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg