tolvte mars

God fredag, dere!

Jeg kan ikke være den eneste som sto opp i dag med en sånn uggen følelse i hele kroppen. Bare det å vite at det er et helt år siden vi gikk inn i første lockdown, uten å ane hva som ventet neste uke, måned, år… Jeg husker vi nettopp hadde levert bacheloroppgaven vår på studiet, og satt en gjeng på Aker Brygge og feiret med bobler. Mens pressekonferansen pågikk. Helt absurd. Det er rart å tenke tilbake på den datoen, akkurat ett år siden i dag. Den ekle magefølelsen har sittet i nesten konstant siden da. 

Men nok pandemi. Jeg er lei, som alle andre. Det er så lite som skjer om dagen. Jeg skriver oppgaver, følger forelesninger, og prøver å nyte sola når den titter frem. De siste to dagene har vært som kastet tilbake inn i vinteren igjen, med enorme snømengder her i Oslo. Jeg håper det forsvinner like raskt som det dukket opp. Den eneste grunnen til at jeg har vært så stille her, er fordi det er svært lite å oppdatere om. Jeg gjør det samme, om og om igjen. Men er er mars, og det er vår – i alle fall noen glimt av vår. Det skal jeg ta med meg inn i helgen. Legge til side den nitriste ettårsdagen for korona, og heller lade opp batteriene. God fredag, håper den er fin!

(Q) Hva skal dere for noe i helgen?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg