Tilda cardigan av pinnene

Mitt nyeste strikkeprosjekt er allerede av pinnene, og jeg er så fornøyd!

Det er ikke lenge siden jeg tok fatt på denne nydeligheten av en strikkejakke. Jeg fikk masse spennende garn i posten av moren min, og satte i gang med en Tilda cardigan, eller stripejakke som noen også kaller den. Den gikk utrolig fort å strikke, men det er et herk å feste alle trådene på den. Her byttes det nemlig garn hver! eneste! runde! Hehe, skikkelig jobb, men det var så verdt det til slutt, i tillegg lærte jeg meg en teknikk for å tvinne sammen noen av trådene underveis, så jeg slapp å feste absolutt alt. 

Jeg har gjort min egen lille vri på jakken, for jeg har strikket den i enkel tråd med Drops Air (som er et annet garn enn oppskriften sier). Jeg hadde heller ikke store nok pinner, så jakken er strikket i pinne 9mm. Den ble litt mindre enn jeg trodde (på grunn av pinnestørrelsen), men jeg strikket noen ekstra lange ermer, og synes egentlig den ble skikkelig fin til slutt! Jeg er så glad i den allerede, og jeg kommer til å bruke den masse fremover!

(Q) Hva synes dere om Tilda cardiganen?
(Q) Holder dere på med et strikkeprosjekt nå?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg