Snøscooter på Finnmarksvidda

Hvis ikke dette er ekte, nordnorsk idyll, så vet ikke jeg!

Slik tilbrakte vi den aller siste dagen vår i Finnmark – på snøscootertur med familien. Mamma og stefaren min kjørte, mens jeg satt bakpå en scooter, og søsknene mine i en slede etter den andre. Fy søren, så gøy det var! Jeg har aldri kjørt snøscooter, og vi kjørte en ganske lang tur fra hytta og opp på Finnmarksvidda langt oppover og innover. Vi endte opp på et vann hvor vi stoppet for å isfiske (uten særlig hell), og tente opp bål hvor vi grillet. Det var så deilig, og ikke minst sinnssykt morsomt å kjøre i 40-50km/t i skikkelig ujevnt terreng! En tur jeg ikke kommer til å glemme, det var her vi virkelig fikk sett alt Finnmarksnaturen hadde å by på.

(Q) Har dere kjørt snøscooter før?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg