smuldrepai med pære

Sjekk dette da, dere! Ser det ikke godt ut? 

Som jeg nevnte i forrige innlegg, er jeg smålig på vei inn i høstmodus nå. Jeg nyter fortsatt sensommeren, men det er noe med den luskende høsten. I bakgården vår er vi så heldige at vi har eple- og pæretrær. Det er luksus i byen! Her om dagen plukket jeg med meg noen pærer fra det ene treet, bare for å teste dem. De kunne nok modnet enda litt til, men de var ikke så verst. Så jeg bestemte meg for å lage noe ut av dem. Jeg miksa sammen en veldig sunn, dødsgod smuldrepai! 

Først skar jeg opp pærene og la dem i en ildfast form, og drysset over kanel og honning. Deretter blandet jeg sammen havregryn, litt mel, sukrin gold (eller vanlig sukker), kanel og kaldt smør sammen i en bolle. Jeg mikset bare med hendene for å få den litt sånn smuldre-aktige konsistensen. Dette fordelte jeg over pærene, og satte formen inn i ovnen i 40 minutter. Det ble helt nydelig, og jeg anbefaler alle å teste – for dette er høst og varme for meg!

(Q) Har dere noen gode oppskrifter med pærer?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg