Setter kurs mot Finland

Hei!

Nå er det bare snakk om ett døgn før jeg sitter i bilen med kursen mot Finland. I morgen skal mammafamilien plukke meg opp her i Oslo, og vi kjører den første strekningen til Karlstad i Sverige. Hele turen blir egentlig en miks av roadtrip og ferie. Vi har resten av fredagen i Karlstad, hvor vi sikkert skal utforske byen på noen timer. Lørdagen starter med at vi kjører strekke nummer to til Stockholm. Derfra skal vi ta en cruiseferge over havet til Finland. Jeg tror den går rundt klokken syv på kvelden, så frem til da blir det kikking, shopping og spising i Stockholm. Ferga tar 12 timer, som betyr at vi skal overnatte der. Vi våkner opp søndag morgen til kaia i Åbo. Derfra er det ikke lange veien til Nådendal/Naantali, hvor vi skal tilbringe hele søndagen. For der ligger nemlig Mummidalen!

Det er mummi som er hele formålet med turen, og jeg gleder meg som en liten unge. Jeg har en kjærlighet for mummidalen som er større en det meste, og jeg har drømt om å reise hit så lenge! Vi får en hel dag der, og det tror jeg skal gjøre godt… Mandagen er det hele veien hjem til Norge igjen. Båten går natt til mandag, og så er det ny roadtrip gjennom Sverige og hjem til Larvik. Det ble en skikkelig lang plan, men jeg kan gleder meg så til å reise igjen. Spesielt oppleve Finland, der har jeg aldri vært før!

Bilderesultat for moomin world finland

Bilderesultat for finland naantali

 

(Q) Har dere besøkt Mummidalen før?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg