Sankta Lucia

Sankta Lucia!

Denne dagen var helt klart en høydare da jeg var veldig mye mindre. Da vi fikk rundt i hvite kjortler og lys, fra klasserom til klasserom for å synge Lucia-sangen. Det er det lenge siden jeg har gjort. Men i dag bestemte jeg meg for å gjøre litt mer ut av dagen. Jeg har blitt godt kjent som ‘hu julegale’ på jobben, og dette var nok en gyllen anledning til å makse julestemningen for meg og kollegaene mine! Så jeg løp ned på rekvisitten i NRK i morges, fant et fint laken, og teipet en bitteliten julelysestake til en reinsdyrhårbøyle. Dermed var årets Lucia-antrekk klart, haha… Heldigvis var de fleste gira over påfunnet mitt (jeg må jo ta høyde for at jeg er litt i overkant julete iblant). Jeg gikk til og med hele veien til storkantina med luciaoutfiten på. Litt kleint, mest moro. I tillegg har jeg vært med på å rigge til en idéfestival på NRK, og den var ferdig i dag. Som takk for innsatsen fikk jeg en helt nydelig blomsterbukett, så det var veldig hyggelig. Herlighet, så tullete gøy jeg har det når jeg får gjøre slike ting på jobb!

(Q) Har dere feiret Sankta Lucia i dag?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg