prosjekt: grønne fingre

Hei!

Nå er jeg vel tilbake på plass i Oslo igjen etter en veldig fin helg hjemme. Heldig som jeg var, kjørte stefaren min meg hele veien inn i går, og jeg slapp å måtte styre med tog og bagasje. Jeg har egentlig ikke fått landet helt her enda, for resten av gårsdagen brukte jeg til å pakke ut litt og stresse over smått og stort… I dag har jeg hatt nyhetsvakt på jobb, så jeg kom nesten akkurat inn døra. Men nå skal jeg til gjengjeld ikke gjøre noe mer i dag, og jeg kan dermed få kommet til hektene (i alle fall sånn noenlunde) etter mye farting i det siste. 
På lørdag var vi en liten tur på besøk hos tante og onkel på mamma sin side, og vi skravlet, spiste lunsj og hygget oss der i noen timer. De viste frem sin lille kjøkkenhage -ish, hvor de hadde dyrket diverse, både urter og grønnsaker. Og så snille som de var, ville de gi meg noen planter til å ta med til Oslo. Dermed fikk jeg med både paprika, agurk og basilikum til å gro her inne. Jeg elsker sånt, spørsmålet er heller bare om jeg klarer å ta vare på dem. Jeg har i alle fall plantet dem over i potter og satt de i vinduskarmen. Så nå pågår prosjekt: grønne fingre for alvor – jeg skal få det til å vokse!



(Q) Har dere noen gode plantetips?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg