prosjekt grønne fingre

Heisann!

For et par måneder siden startet jeg opp et lite prosjekt for å se hvor grønne fingre jeg faktisk kan påstå i offentligheten at jeg har. Jeg fikk en paprikaplante, en agurkplate og en basilikum av tanta mi, og disse ble med meg innover til Oslo for å forsøke å leve videre der. Jeg har stelt med dem, vannet dem, rett og slett lagt all min kjærlighet i dem. Og nå er de altså blitt så store… Jeg måtte ta de med hjem til Larvik fordi jeg ikke klarte å la de stå igjen i en tom leilighet for å dø. De ble med i lasset, og har nå fått en kjær plass i drivhuset her på gården. Men før de flyttet fra Oslo, hadde de rukket å vokse seg så svære at jeg lurte på hvordan alt dette kunne ha skjedd på snaue halvannen måned. Agurken min har klatret helt opp til toppen av vinduet (bildene jeg har tatt et noen dager mellom, så den kunne klatre flere centimeter på en dag), og har klamret seg fast til gardinene våre. Det er så morsomt, men helt utrolig rart. Basilikumen har vi allerede spist av, og paprikaen er foreløpig bare grønne blader. Men nå gjenstår det å se hvor godt de holder seg her hjemme i drivhuset. For jeg er nemlig sinnssykt stolt av innsatsen til mine grønne fingre i Oslo. Bare se så fine de er, hehe! (Skikkelig plante-mamma her, i know..)

(Q) Har dere noen gøye plante-prosjekter?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg