Norgestur: Fredrikstad

Hei, dere!

Denne sommeren har jeg hatt så lyst til å reise rundt om i Norge, og se steder jeg ikke har sett før, eller som jeg ikke har besøkt på lenge. Jeg vet ikke helt hvor mye jeg får reist, men vi har pratet om en tur til Vestlandet med mammafamilien, det hadde vært stas å oppleve! 

Men i går gjorde vi i alle fall vårt “første stopp” på denne oppstykkede Norgesferien (om man kan kalle det det). Vi bestemte oss for å reise en dagstur til Fredrikstad. Jeg har ikke vært der siden jeg bodde der for to år siden, og jeg har savnet byen så utrolig masse. Det var skikkelig fint å være der igjen, og vi fikk gjort så masse mens vi var der. Først gikk vi i sentrum og langs brygga, før vi tok byferga til Gamlebyen – kanskje Fredrikstads høydepunkt! Det er så nydelig der, og jeg har virkelig  så mye kjærlighet for de små husene og fargene i Gamlebyen. 
Vi spiste på en italiensk restaurant på brygga i sentrum, før vi avsluttet turen vår med en kjøretur ut til Hvaler og Skjærhalden. Der stoppet vi for å spise is og dingle med beina over havet. En utrolig deilig tur, og en skikkelig fin by som jeg har savnet!

(Q) Har dere vært i Fredrikstad før?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg