museumsnerd

Hei på dere!

Denne uka har jeg virkelig utforska mine kulturelle sider, haha – eller noe i den duren. Siden det er starten av studieåret, og det har kommet mange nye studenter til Oslo, kjører studentsamskipnaden en bli-kjent-med-Oslo-deal som heter studentslippet. Dette er en samling av masse gratis aktiviteter for å se hva hovedstaden har å by på. Man kan melde seg på mye forskjellig, men jeg har for første gang siden jeg flyttet benyttet meg av studentslippet, og dratt gratis på museer! Det er egentlig noe jeg synes er utrolig spennende, men bare aldri har surret meg til å gjøre før nå. Jeg elsker historie, geologi, tidsepoker og sånt, og kan nørde historiske fakta i evigheter. Der er jeg så interessert!

Så søndag tilbrakte jeg på kulturhistorisk museum og i går besøkte jeg naturhistorisk museum på Tøyen. Sistnevnte ligger i Botanisk hage, som også er en del av ‘museet’, så jeg fikk en liten tur til selve hagen også. Det har jeg hatt lyst til i to år nå! Jeg er skikkelig glad for at jeg tok turene til begge museene, for jeg har storkost meg med å gå alene i gangene og se på all historien..

(Q) Har dere besøkt noen museer i sommer?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg