MUMMIDALEN

Hei på dere!

Dag tre på reisen vår startet da vi la til kai i Finland. Vi kjørte til den vakre byen Nådendal (eller Naantali på finsk), og på en øy utenfor havnebyen lå Mummidalen. Det var så gøy, for det var virkelig en helt øy kun for mummi! Vi gikk på en liten bro et par hundre meter for å komme til øya, og der møtte all moroa oss. Masse boder med leker, mummi-saker, mat og snacks var på et eget område. Derfra gikk det opp en liten bakketopp, og da kunne man få øye på selve mummihuset. Ned bakken på andre siden hadde de laget Mummidalen, med masse små hus som tilhørte de ulike karakterene, og alle elementene var liksom på plass. Etter hvert dukket også alle figurene opp, og dere kan tro det var stas! Det var meg og alle ungene, haha, men jeg storkoste meg virkelig med å møte alle sammen. Det var ganske mye å finne på der, og vi brukte nesten hele dagen. Det var jo Mummidalen som var hele målet for turen, og det skuffet virkelig ikke! Jeg var helt i skyene, og barnet i meg hadde sitt livs tid!

(Q) Har dere vært i Mummidalen før?
~Mathilde~

1 kommentar
    1. Så utrolig gøy , jeg var der som barn men husker lite fra det :/ har et stort ønske om å reise dit igjen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg