Mitt 2019 – September til desember

Hei dere! De siste dagene har i grunnen gått til å komme seg til rette i byen igjen. Snart nytt skoleår og studieoppstart, rydde ned jula (:-(() og bare lade opp før morgendagen og studiet kommer brasende på.
Men jeg har enda en tredje del av årskavalkaden min som gjenstår. Dette er siste del, høsten. Jeg tror hovedoverskriften her var NRK, men jeg vet at det skjedde mye annet moro denne tiden også. Kjør kavalkade!

September: 

September startet med et brak da jeg og Maria reiste til Bergen for å lage en videoreportasje til studiet. Vi skulle følge et skoleskip med elever, og dokumentere hverdagen deres ombord, fra Bergen til Ålesund. Det var fem helt utrolig kule dager. Jeg har aldri opplevd noen lignende. Langt ute på havet, uvær, ingen land i sikte. Men også strålende sol, ligge på dekk, solnedganger. Og Ålesund da – for en nydelig by! Maria og jeg ble der en ekstra natt for å oppleve byen<3

Jeg var stolt eier av en monstera-plante (som fortsatt lever, altså!!).
Jeg var på livepodcast med Kvinneguidens Venner og møtte fine Linnéa Myhre.
Og jeg var med på klatring, eller buldring, for første gang!

Jeg koste meg på kafé midt oppi studiehverdagen. Med favorittboka, igjen til Linnéa!

Oog jeg tok enda en ny tatovering!! Denne gangen hos flinkeste Frank på Attitude. Jeg er fremdeles helt forelsket i den!


Oktober:

Jeg gikk fine turer i fine strøk med fineste Martine<3

Jeg hadde eksamen, som gikk helt greit – men jeg var relativt sliten og lei da den var over. Siste eksamensdag var også en av mine viktigste dager i året: verdensdagen for psykisk helse. Jeg fløy rundt på ulike arrangementer og prøvde å sette lys på viktige temaer!

JEG BEGYNTE PRAKSISEN MIN I NRK!! Det uten tvil beste som skjedde i hele 2019 – så ærlig må jeg være. De ti ukene betydde så himla mye for meg, og jeg skulle ønske jeg slapp å dra meg tilbake på skolebenken nå.. Jeg hadde det så ufattelig bra der!

Høsten meldte for alvor sin ankomst, og den var like fin i år.

Og vi begynte med opptak til “Hva feiler det deg?” i studio. En skikkelig gøy opplevelse, studioproduksjon er ulike alt annet jeg har jobbet med!


November:

Det første snøfallet kom, og jeg var i ekstase!

Vi ble ferdig med opptakene til “Hva feiler det deg?”, og det var etterarbeidet som gjenstod. Jeg fikk blant annet være med som statist når det skulle driftes med racerbil på Marienlyst. Jeg fikk også være med å lage filmer om de ulike diagnosene i programmet, og jeg fikk dermed også trynet mitt på TV – kommende onsdag kan dere se meg med et rødt øye (venstre bilde nede) på TVskjermen heh.

Så skjedde litt andre kjipe ting… Jeg var på et ortopedisk sykehus i Bærum for å prøve å fikse noen plager jeg har hatt i føttene mine i typ 3-4 år. Det viste seg at jeg måtte operere. Ikke særlig kult… Jeg har faktisk fått dato nå, så neste mandag skal jeg inn på operasjonsbordet.

Jeg prøvde å ikke la novemberværet påvirke meg, mens jeg slukte kaffekopper. Hehe, god strategi!

Og det var julebord med Dokumentar og samfunn i NRK. Jeg tuller ikke – det var den beste festen jeg har opplevd!!


Desember:

1.desember – min lykkedag!! Jeg feiret dagen med julesanger, julepynt overalt og masse god julestemning.

Og jeg fikk stempelet ‘julegal’ på jobben, etter at jeg pyntet hele redaksjonen til jul! Det ble så koselig der!

Jeg var Sankta Lucia på jobben – en legendarisk begivenhet.

Jeg hadde min aller siste dag i NRK, og jeg fikk verdens fineste avslutning av kollegene mine. Det har vært et skikkelig høydepunkt i livet mitt, jeg lærte så mye de ti ukene!

Så kom selveste JULAFTEN!! Også en av de fineste dagene i året. Jeg storkoste meg med familie, god mat og en skikkelig fin kveld<3

Så var det årets siste dag – og jeg feiret nyttårsaften i Oslo med fine Vigdis. Det var en helt perfekt slutt på hele tiåret!

Så var vi rundt igjen da. Januar. Og et nytt år.
Det var det for årskavalkaden av 2019. Et år med utrolig mange opplevelser, reiser, nye steder, jobb og masse annet. Jeg er takknemlig for alt jeg fikk oppleve det året. Nå er det resten av 2020 som venter.

~Mathilde~

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg