Mitt 2019 – Mai til august

Hei!
De siste dagene gikk såpass unna, at jeg ikke rakk å lage noen del to av kavalkaden min før nå. Denne gangen er det slutten av våren og sommeren som skal oppsummeres. Noen fine, varme måneder!

Mai:

Feiret natt til første mai med en god gjeng fra klassen. Vi hadde det så gøy den natta!

Maivåren var den vakreste, og Oslo bugnet av fargerike trær, veikanter og blomsterbed. 

Jeg reiste hjem til Larvik for å feire 17. mai. Det ble champagnefrokost, masse tog, god stemning, og en skikkelig fin nasjonaldag!

Jeg var ganske sterk på cocktails i mai av en eller annen grunn haha… Mye cocktailbarer, mye testing av ulike drinker hjemme. Altså, bare gøy!

Jeg var på Oslo Vegetarfestival, og elsket det…

Og jeg ble plantemamma (ish). Fikk meg noen grønnsaker og urter til å ha i vinduskarmen. Det viste seg at jeg hadde veldig mye grønnere fingre enn jeg trodde!


Juni:

Gata vår var på sitt fineste i mai og juni *hjerte*

Dette trynet fikk endelig sommerferie!! Første året på journalistikk gjennomført, eksamen i boks, og alt smilte igrunn ganske mye!

Favorittbroren kom hjem fra utvekslingsåret i USA – enorm gjensynsglede!!

Sommerfest med Aftenposten, og jeg storkoste meg på toppen av hele Oslo med fine kolleger.

Så kom ferien for fullt, og jeg reiste til Finland med mamma, Leah og stefaren min. Vi stoppet i Karlstad i Sverige, sov der en natt, dro videre til Stockholm. Der hadde vi noen timer, før ferga til Finland gikk. Der overnattet vi, og våknet opp neste dag i en havneby ikke langt unna Mummidalen – hovedmålet med turen. I selveste Mummidalen hadde vi det så koselig og så morsomt! Kommer ikke til å glemme det med det første, jeg var i ekstase!!


Juli:

Jeg reiste hjem til Larvik for sommeren, og sommervarmen var på sitt heteste.

Så var det sommerens store happening, Stavernfestivalen! Det var dager med masse gode venner, evig god stemning og skikkelig kule konserter og opplevelser!

Reiste tilbake til Oslo, var mye på kafé, særlig Osloraw – favoritten…

Båtturer med familien – det slår aldri feil!

Hyttetur til Vrådal står på lista over sommertradisjoner. Det er ett av de fineste stedene jeg vet om, og her koste jeg meg i noen dager med familien!


August:

Jeg reiste tilbake til Oslo igjen, og tilbrakte de siste sommerdagene her. Sensommeren er nydelig, og jeg prøvde å tilbringe mye tid i parker med god musikk og bøker. 

Møtte igjen min aller fineste Aurora, som jeg ikke hadde sett på evigheter… Det var så koselig!

Den grusomme Moské-skytingen skjedde i starten av august. Jeg var på jobb dagen etter at det smalt, og jeg ble sendt ut til Sandvika for å dekke markeringen som skulle skje der. Jeg pratet med statsministeren, jeg pratet med folk som hadde opplevd skytingen med egne øyne. Det ble en av mine viktigste dager på jobb.

Så var det studiestart igjen, og dette året var jeg fadder for de nye studentene. Det var en sjukt morsom uke!

Jeg tok to nye tatoveringer, og jeg elsker dem!!

Og vi jobbet med feature på studiet, og lagde blant annet portrettfilm. Det var en utrolig stressende, men gøyal tid…


Så der, det var de fire neste månedene oppsummert. Det er fortsatt rart å tenke tilbake på sommeren, og at det er et helt halvt år siden. Jeg føler at disse tingene skjedde nå nettopp. Vel, det var i alle fall fire deilige måneder. Jeg håper dere likte del to av årskavalkaden min!

~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg