Mitt 2019 – Januar til april

Så var vi her igjen, like ved inngangen til et nytt år. Det kjennes rart å skulle begynne å oppsummere året allerede nå, for jeg føler at 2019 fikk så inderlig fort. Men tradisjonen tro skal jeg ha min årskavalkade, og her kommer første del. Januar til april. Kos dere!

Januar:

Januarvinteren var kald og full av snø i Oslo. Jeg hadde mye å gjøre på studiet den første tiden etter oppstart, og benyttet enhver mulighet til å gå turer i vinterkulda.

Så den største happeningen hver januar – jeg har bursdag!! I år ble jeg 20, og det hadde jeg ventet lenge på. Det var en utrolig fin dag, og Marie hadde til og med kommet til Oslo for å feire dagen med meg! 20 år betydde også min første hjemmelaga GT!

Selve bursdagsfesten min var heller ikke småtteri. Jeg hadde invitert inn til 20-talls/Gatsby-bursdag! Det overgikk alle forventninger, og jeg hadde tidenes kveld!

Så var jeg, Vilde og Louise fra studiet på en bondegård ute i Jessheim for å filme en sak til studiet vårt. Det var skikkelig gøy å være omringet av kyr en hel dag!


Februar:

Jeg hadde dilla på å lage raw-kuler, og spiste det hele tiden, haha…

Jeg fikk besøk av mamma, Leah og stefaren min en kald februardag, og vi dro til Osloraw for å ha en koselig brunsj der.

Jeg jobbet veldig masse i Aftenposten i både januar og februar. Det var mye læring! Ellers gikk dagene på studiet litt traust, og snøen hadde tatt over Oslo.

Jeg var stor i shoppinga, og kjøpte et sjal jeg hadde siklet etter i laange tider. Ja, og nye mummikopper blir det jo hele tiden, så… Heheh.

Jeg møtte fineste Erika igjen, og var ute på byen sammen med henne og Maria. Den kvelden var helt sjukt artig!

Jeg vant en konkurranse Pepsi Max hadde, og jeg fikk derfor verdens største, diggeste strikka Pepsi Max-genser!!


Mars:

Mars-sola stakk så vidt frem, og jeg satt utendørs på kafé. Det var ganske nydelig!

Jeg var i Holmenkollen med Vigdis og noen flere for å se gutta gå femmila. Det var en fest uten like, haha! Men da vi skulle reise derfra, var det så kaos med transporten, at vi fikk hele veien ned til Vindern. Dagens trim, kan du greit si…

Så var det vårens høydepunkt! Jeg og stefaren min bestemte oss ekstremt spontant for at vi ville reise til ISLAND!! Ingen av oss hadde vært der før, og vi fikk tre utrolig fine dager i Reykjavik. Vi så alt hovedstaden kunne by på, og vi leide bil for å kjøre rundt The Golden Circle hvor det var masse severdigheter. Den turen kommer jeg aldri til å glemme, vi hadde det så morsomt!

…Og jeg var mye, mye på kafé. Noe måtte jeg finne på mellom alle studietimene.

April:

Jeg var hjemme i Larvik og ladet opp før eksamen med vofsene<3

Jeg hadde eksamen. Slitsomt, mye styr, og et hode som ikke gadd å samarbeide. Men den gikk overraskende bra!

Sola tittet fram, jeg fikk påskeferie etter eksamen, og livet smilte litt mer.. Så reiste jeg hjem til Larvik for å ta påska der.

Jeg drakk Aperol Spritz i solsteika på Kiellandsplass sammen med Maren<3

Og den nydelige våren blomstret i Oslo!

Så, det var det… De fire første månedene av 2019. Det er rart å se tilbake slik, å se at det har gått flere måneder siden dette skjedde. Gjorde dere noe morsomt i starten av 2019?

~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg