lov å være motløs

God mandag, dere – eller kanskje ikke så veldig god mandag.

Jeg er ikke helt med, kjenner jeg. Jeg vet at vi er mange som er fortvila nå, det siste vi trengte var nye, strenge, kjipe tiltak mot pandemiutviklingen. Jeg bor i Oslo, og her er vi hardt rammet. Tiltakene som ble vedtatt i helgen gjør at jeg føler at jeg ikke har noe liv. Nesten. Butikker (med unntak av matbutikker og slikt) er stengt, jeg kan ikke møte særlig mange (men jeg har jo ikke gjort det tidligere heller), og tilværelsen blir ganske ensom. Jeg har forelesninger hjemmefra (som alle andre) og prøver å få til en daglig gåtur for ikke å råtne helt vekk.

Det er lett å kjenne seg motløs, og det er lov å kjenne seg motløs nå. Vi vet at vi skal over på en bedre side. Men uvissheten om når gjør det vanskelig å stå i. Det er dødskjipe tider, og det skal vi ikke legge skjul på. Små bagateller blir store. Men jeg prøver å fortelle meg selv at det er helt åkei med en middelmådig hverdag nå, jeg skal ikke kreve så himla mye. Det kan vi godt huske å minne oss selv på, alle sammen. Det er lov å være motløs, bare vi kommer oss ut av det igjen!

For meg har det vært gåturer, kaffekopper og det å stelle seg om morgenen som har gjeldt. Småting som funker.

~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg