lillejulaften og juletrepynting

Hei, og god lillejulaften!

Det er så utrolig rart å tenke på at i morgen er den dagen jeg har gledet meg mest til i hele år. Selveste julaften. Plutselig var lillejulaften her, og jeg skjønner ikke hvor resten av desember ble av… I går hadde vi en utrolig fin kveld hjemme, hvor alle som en hjalp til med å pynte juletreet. Ettersom jeg bor på gård, er det tradisjon å hogge vårt eget tre i skogen og slepe det med seg inn. Litt skjevt, litt tynt i noen av grenene, men utrolig sjarmerende! Vi hørte på julemusikk og fant frem all julepynten, både til treet og huset. Da kom den deilige julestemninga enda tettere på.
I dag har jeg feiret den tradisjonelle mini-julaften med jentene mine. Helene, Maren, Marie og jeg samles alltid en dag før jul og har vår egen lille julaften. Det er så lenge siden vi sist var samlet alle fire, så vi hadde litt å skravle om også. Vi åpnet julegavene fra hverandre og hadde det skikkelig fint! En sånn dag trengs midt oppi all julestria ellers… Det var virkelig godt å være samlet igjen!

(Q) Har dere noen tradisjoner på lillejulaften?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg