Ja, vi elsker 17. mai

Heisann!
For en gårsdag, herlighet… Jeg har lagt mitt elsk på nasjonaldagen, og jeg kan ikke tenke meg noe bedre enn en dag viet til å gå i bunad, rope heiarop, veive norske flagg, spise is og drikke champagne! Vi startet dagen med champagnefrokost hos ei venninne, der ble vi en god gjeng som hadde tatt med oss hver vår tapasrett. Frokosten var med andre ord av rimelig høy standard. Deretter gikk vi til Bøkeskogen og så på barnetoget og møtte masse fine kjentfolk. Det er så utrolig vakkert med feiringen i Bøkeskogen, alt er grønt og det florerer av bunadskledde folk så langt øyet kan se!
Etter det var det en god stund uten noen særlig plan, så da gjorde vi ikke akkurat noe særlig. Men ut på ettermiddagen var det tid for borgertoget – en av de fineste tradisjonene. Nok en gang Bøkeskogen og masse kjentfolk. Det er noe med hele stemninga og alle de fine menneskene som gjør meg helt tullete nasjonalromantisk. Jeg kan ikke tenke meg noe finere enn sol, bunader og flagg som svinger, jeg er så glad i nasjonaldagen og alt som skjer rundt den. Da det meste var over i Larvik, dro vi i gjengen videre til Isabella som hadde fest resten av kvelden. Skikkelig koselig, og skikkelig vellykket feiring av verdens beste land – med verdens beste mennesker – på verdens beste dag!!

(Q) Hvordan feiret dere 17. mai?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg