hos en pizzamesterkokk

Heihei!
I går var jeg i et familieselskap med stefaren min sin side av familien. De som arrangerte selskapet bor like utenfor Oslo, så det var ikke lange veien å reise på besøk. Jeg er sjelden med den siden av familien, så det var veldig hyggelig å hilse på mange av dem igjen. Mannen i huset er en mester på pizza, og da snakker vi mesterkokk på fulltid og garantert noen NM-titler. Han er helt rå, og lager den beste pizzaen jeg noensinne har spist. Det er så luksus! De har en egen steinovn på terrassen, og han sto ute og ordnet med maten, mens vi fikk den servert på ‘takeaway’-vis gjennom kjøkkenvinduet. Man må nesten bare oppleve det..! Til slutt, bare for å toppe seg selv, lagde han en dessertpizza med sjokolade som ‘saus’, sjokolade som ‘ost’, og jordbær til topping. Jeg har aldri smakt noe lignende, jeg er ganske sikker på at alle hadde vann i munnen og hjerter i øynene da den ble både laget og servert. Skikkelig vellykket familieselskap, i alle fall!

~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg