Geysir and roadtripping

Hei igjen! 
Jeg er hjemme fra Island, og har i grunn vært det siden torsdag. Men jeg gir meg ikke med bilder derfra enda! Jeg har så mye fint på kamerarullen, og jeg har så lyst til å vise dere den vakre naturen og de deilige omgivelsene så lenge jeg kan, hehe. Her er fjerde stoppet vårt på “The golden circle”-turen: geysir. Det er spesielt ett område, ikke så langt unna Gullfoss, som har masse geysirer, og her stoppet vi så klart! Det er noe av det mest spesielle jeg har sett i hele mitt liv. Vi sto i en helt ekstrem kulde (kanskje det kaldeste jeg noensinne har opplevd, uten å overdrive) og ventet på at geysiren skulle eksplodere når som helst. Det var så kult!!

Videre langs Den gylne sirkelen var det en nasjonalpark vi kjørte gjennom. Þingvellir heter den, og da vi kjørte gjennom den så vi det skikkelige “islandske landskapet”. Det var snøstorm og hagl det ene minuttet og i det neste stekte sola gjennom bilrutene. Det er ikke tull, været skiftet omtrent hvert femte minutt! Þingvellir var femte og siste punkt på turen, og da vi hadde kjørt gjennom var det ikke lange turen å kjøre til Reykjavik igjen. Det var en så utrolig fin rundtur, og jeg anbefaler alle som drar til Island å sette av en dag til en skikkelig koselig roadtrip for å se disse stedene!

(Q) Hva synes dere om bildene?
(Q) Har dere kjørt The golden circle før?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg