en stor kopp julelatte

God søndag, dere! 
I dag er en skikkelig søndag, sånn jeg tenker søndager er best. Før klokka ett har jeg rukket å støvsuge leiligheten, ryddet og organisert slik at rommet mitt ser relativt bra ut, jeg har skiftet på senga (det beste i verden) og jeg har satt på en klesvask. Herlighet, så deilig! I går var jeg på et utrolig koselig julemarked med fineste Vigdis. Vi dro på Kulturhuset for å få med oss Strikkernes julemarked! Vi hadde det så hyggelig, og det var altfor lenge siden sist vi hadde sett hverandre… Etter det, ble jeg plukket opp av mamma og stefaren min, som var i Oslo for en bursdag, og vi dro videre til IKEA. Det var meget etterspurt fra min side, og endelig fikk jeg litt orden i noen saker. Rommet mitt er helt fantastisk nå!

Over til den herligheten dere ser på bildene. Jeg elsker kaffe, det skal godt gjøres å ikke ha fått med seg. Men jeg elsker også å leke meg litt med ulike smaker, særlig om høsten og vinteren hvor det selges så mange gode latte-varianter på kafeene. Så si hallo til min nye vinterfavoritt, pepperkakelatte! Denne er en stor favoritt når jeg er ute på kafé, men det er jo utrolig gøy å kunne lage den selv også. Da jeg var i Sverige forrige helg, fant jeg en krydderblanding som het ‘pepperkakekrydder’. Jeg tror den egentlig skal brukes til å lage pepperkakedeig, men det blåser jeg i. Denne mikser jeg sammen med kaffen eller espressopulveret mitt, før jeg steamer melk og heller over pepperkake-kaffe-blandingen. Det er helt tullete godt, og passer så bra nå som desember er rett rundt hjørnet!

(Q) Har dere testet noen gode kaffe-varianter, eller er fristet til å prøve denne?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg