to raske, deilige mellommåltider

Hei! 

I dag kom jeg meg opp og på skolen, og det var egentlig helt greit med tanke på at dette var vår siste dag med nyhetsproduksjon i år. Endelig ferdig!! Det kjentes så deilig å dra fra skolen i sta, vel vitende om at vi ikke skal ut og finne lokalsaker på en god stund. Formen er fortsatt ikke helt på topp, men jeg kom meg i alle fall avgårde på skolen i dag, selv om det kostet meg både hodepine og litt gåen kropp. Men nok om det, jeg har fri i morgen, så jeg kan ta kvelden akkurat slik jeg vil!

Jeg tenkte jeg ville tipse dere om to av mine mellommåltid-favoritter i det siste. Jeg er egentlig ikke så god på slikt, men har funnet noen ulike matvarer og enkle ‘retter’ som passer meg veldig fint. Jeg har (tusen år etter alle andre) oppdaget cottage cheese, og har i det siste vært veldig glad i å lage meg en skål med litt ulik topping. 
Jeg pleier å ta cottage cheese i en skål. Så finner jeg frem frosne bringebær, banan, honning og kokosmasse. Jeg liker bringebærene frosne, for da gir de fra seg litt ekstra ‘saft’ som er supergod å blande sammen med cottage cheese’n. Så bare kutter jeg opp banan og har det over, og har over honning og kokosmasse. Superdigg!

Den andre er en storfavoritt nå som det nærmer seg jul. Det er ingenting revolusjonerende, men jeg er hekta – epler med kanel! Det er så enkelt, men så ekstremt deilig. Jeg pleier å dynke epleskivene i kanel, slik at det smaker skikkelig av dem, men det er jo smak og behag. Uansett, håper det kanskje kunne være til litt inspirasjon for noen!

(Q) Har dere noen gode oppskrifter?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg