hjemmelagde ingefærshots

God torsdag!

For en tid tilbake var jeg (nok en gang) på grønnsaksmarked på Grønland, og fant masse moro å kjøpe med meg hjem. I den grad grønnsaker kan være moro, riktignok. Jeg kjøpte blant annet med meg masse ingefær og sitron, fordi jeg tenkte det ville være genialt til å bruke i te nå som høsten er her. Men så kom jeg på den geniale ideen at jeg kunne lage mine egne ingefærshots. Det har blitt en trend med disse shots’ene, og jeg må ærlig si at jeg har hektet meg på. Det er noe med den sterke smaken og følelsen av at det river litt i halsen som er så deilig! Så jeg søkte meg litt fram til en oppskrift, og gjorde egentlig det meste på slump.

Jeg skrelte og kuttet opp en god del ingefær, tok en halv sitron som jeg fjernet skallet på, og puttet det oppi en blender sammen med et par teskjeer honning og litt vann. Så bare kjørte jeg det sammen, og silte ‘saften’ fra resten av fruktkjøttet og det tykke med en sil. Da sto jeg igjen med masse deilig ingefærsaft, eller nok til mange, mange shots, hehe. Det ble faktisk utrolig vellykket, og jeg kan garantere at det ikke var siste gang jeg lagde dette!

(Q) Har dere testet å lage dette selv?
~Mathilde~

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg