studieunderskudd og journalistpreik

Hei på dere!

Denne uka har så langt vært veldig spennende, men dagene har vært lange. Vi ble ferdig med arbeidskravene for det første faget vårt forrige uke, og dermed startet vi med et nytt fag denne uka. Mandag var i grunn en repetisjonsdag med mye oppsummering og gjentakelser av det vi allerede har lært. Men i går hadde vi en skikkelig morsom dag! Først fikk vi storfint besøk fra Ken André Ottesen, geniet som står bak Instagramkontoen @badesken. Jeg var på boklanseringa hans forrige uke, og til min store glede husket han meg igjen og slo av en liten prat. Etter han hadde pratet foran klassen, kom selve Fredrik Solvang, som blant annet er å finne i Debatten og Dagsnytt 18. Han er virkelig dyktig, og for sånne journalistnørder som oss, var det veldig stas å høre han snakke om sin jobb. Til slutt fikk vi besøk av Christine Thorin fra Salongen på P2, som jeg hører mye på. Også en gjest som hadde mye gøy å dele fra sin jobbhverdag. En skikkelig inspirasjonsdag med andre ord! 

I dag har vi hatt såkalt PFU-dag. Vi har jobbet med saker som skal dømmes og eventuelt felles i Pressens Faglige Utvalg, og jobbet på samme måte som de gjør. Det var ordentlig lærerikt, men veldig slitsomt. Vi jobbet opp mot Vær-varsom plakaten, og der er det tusen ting å holde styr på, hehe. Så det har vært en innholdsrik uke så langt, for all del, men det tar på når det skjer så mye. I går var jeg ikke hjemme før klokka var nærmere ti på kvelden, og resten av tiden jeg har tilbrakt hjemme, har jeg som regel endt opp liggende i senga med en serie eller noe annet. Det er ikke bare-bare å balansere alt som skjer, men jeg prøver å ta det litt med ro når jeg har mulighet for det. 

(Q) Er det flere studenter med travle dager der ute?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg