Oslotilvenning

God kveld!

I går dro jeg innover til Oslo midt på dagen med mamma, stefaren min og Leah. Vi skulle en liten tur innom IKEA for å handle en kommode (som en del av skrivebordet mitt) og noe kluter og håndklær og slikt. Etter det var gjort, satte vi kursen videre mot leiligheten vår. Jeg hadde med et lite flyttelass til, og fikk pakket ut det meste, før vi dro ut for å spise. Mamma hadde nemlig bursdag i går, så vi feiret hun på den fineste restauranten på Grünerløkka; Südøst! Det var så deilig og fint der – skal tilbake, for å si det sånn. De andre dro hjemover, mens jeg ble værende i leiligheten og skru opp skrivebordet og få på plass alt sammen. Jeg sov like gjerne over til i dag, og hadde det skikkelig hyggelig alene der.

I dag har jeg stort sett syklet rundt i byen for å bli enda bedre kjent med gatene og finne de beste veiene til og fra diverse steder. Det resulterte i en glovarm og svett sykkeltur fra St.Hanshaugen til Frogner, opp til Briskeby, videre nedover på Bislett og til Løkka. Der stoppet jeg for en kaffe (eller iskaffe), og slappet litt av før jeg dro hjemover til leiligheten igjen. Jeg skulle ta en buss (fordi tog om sommeren er bare å drite i) kvart over fire, så jeg tuslet ned til sentrum og Oslo S i litt god tid. På veien stoppet jeg innom Oslo Domkirke for å få med meg den fine 22.juli-markeringen som var. Det var litt godt å ha fått med seg, men samtidig sårt. Jeg ble stående og bare kikke på alle de vakre blomstene og monumentet som ble avduket i dag. Fin avslutning på den lille Osloturen.♥

(Q) Har dere tatt noen byturer i sommer?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg