så var eventyret over

Heisann!

FOR noen dager de siste dagene har vært! Jeg har egentlig kun vært på farten hele tiden, og så vidt vært hjemom. Jeg ville jo ta igjen så mye som mulig av russetiden min, siden jeg tross alt mistet en del av den i starten da jeg var i Fredrikstad – og det tror jeg vel egentlig jeg har klart med glans, haha! Det har vært festing, moro, musikk konstant og masse bra mennesker. Jeg har vært ute siden tirsdag, hvor vi startet med vors og rulling halve natta. Så sov jeg over hos ei venninne (hvis to timer eller noe kan kvalifisere som søvn), før vi dro på skolen dagen etter. Senere på onsdagen skulle vi videre på et nytt vors hos ei i Stavern. Der var vi samlet nesten fire hele russegrupper, og hadde det utrolig hyggelig – dessuten var været også helt upåklagelig! Tror vi har vært snille russ i år, for vi har jo søren meg bare hatt solsteik de siste dagene.. Etter vorset var det “natt-til-17.-arrangement” hvor typ. alle tredjeklassingene fra Thor Heyerdahl var samlet og festet.

Da natt ble til morgen kom vi oss videre til Bøkkerfjellet her i Larvik hvor det, tradisjonen tro, smeller i kanonene der for å markere nasjonaldagen. Vi dro derfra til Leah for å ha champagnefrokost, og ble der i noen deilige timer før det var duket for barnetoget. Vi gikk, en anelse slitne, bakerst og lagde liv. Toget ender alltid i Larviks stolthet, Bøkeskogen, og der ble vi en kort stund før vi stort sett befant oss i byen resten av dagen. Været var fortsatt like nydelig, så vi holdt stort sett til på en gressplen i sentrum – skikkelig idyllisk om jeg må si det selv. Da klokken nærmet seg 17 møtte russen opp på torget for da var det duket for russetog! Eller, vi går i slutten av borgertoget, men altså, vi har nok folk til å lage vårt eget tog. Vi fikk danset, ropt, heiet og lagd leven en siste gang før det hele var over. Jeg dro hjem etter russetoget, og sovnet rimelig kjapt, hehe. Det er ganske trist å tenke på at det hele er over, for fy søren, det har vært en helt fantastisk og vill tid! Jeg har kost meg med så masse gode venner og topp stemning, det kommer definitivt til å bli savnet!!

 og forresten, vent dere masse flere bilder, for jeg tenkte å lage et eget innlegg kun med bildedryss fra RT!

(Q) Hva var deres beste minner fra russetiden (om dere har vært russ da)?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg