hodet på en annen plass

Hei, og god kveld. 

For en helomvending det er å skulle komme tilbake til skole på fulltid. Jeg har jo strengt tatt gjort det hele livet mitt, men det merkes så ekstremt på hele kroppen når man ikke har gått på skole på fulltid  på et halvt år… Men det er jo en sak å venne seg til, slik som alt annet. Jeg har nå vært på skolen for fullt siden mandag, og fått med meg masse fag over mange timer. Det er for eksempel en stor forskjell fra halvannen time norsk i uka til å plutselig ha 10(!!). Det er jo helt normalt, det er jeg klar over, men det krever en omstilling fra min side.

Jeg har vel egentlig viet all min tid denne uken så langt til skole. Jeg har sittet til sent på kveldene for å ta igjen kapitler og oppgaver, i tillegg til å gjøre det de andre gjør i timene. Jeg er helt ekstrem når det gjelder å skulle henge med på alt de andre også gjør. Dermed blir det mye jobbing på siden, men det er litt sånn det er akkurat nå. Det jeg derimot kunne blitt mye bedre på, er å porsjonere ut arbeidet jeg gjør. Jeg mener, her om dagen satt jeg med naturfag og pløyde gjennom et HELT kapittel på en ettermiddag. Da hadde hodet fått nok for å si det sånn, jeg hadde ikke merket underveis at jeg burde tatt noen pauser eller tatt det ned noen hakk. Men nå kommer det seg litt, og jeg gjør stort sett det de andre i klassen min gjør. Nå har jeg lagt matteboken til side for noen minutter, mens jeg tar meg tid til å stikke innom bloggen for første gang på alt for lenge (beklager for det…). Vel, jeg har nok litt å jobbe med denne uken og neste. Vi får snakkes innimellom slagene!

(Q) Hva har dere gjort sålangt denne uka?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg