Året som gikk ~ 2017 Mai til august

Hei!

Nå hadde jeg nesten helt glemt å fortsette på årskavalkaden min. Det krever jo at jeg setter meg ned med litt god tid for å gå gjennom det jeg har gjort i løpet av 2017. Nå hadde jeg både tid og lyst, så da enker jeg vi smeller i gang med del 2 av året som gikk!


Mai:

Noe av det første som skjedde i mai var at jeg endelig fikk tatt billappen!! Jeg hadde ligget litt etter på kjøretimer og slikt, men 3. mai var det endelig min tur til å glise med beviset i hånda!!

Det var duket for de årlige “Medieprisen”, en galla-prisutdeling hvor alle medieelevene i Vestfold samles og vinner priser utfra ulike kategorier. Skikkelig gøy, og bestandig god stemning!

Jeg møtte mitt store forbilde Camilla Pihl midt på Frogner, og vi pratet sammen en god stund. Det var et stoort øyeblikk!

Vi var flere jenter hos Leah på grillfest som en perfekt avslutning på en hektisk skoleuke. Det var skikkelig koselig!

17. MAI!!! En av mine absolutt favorittdager i året. Jeg elsker bare alt som har med 17.mai å gjøre, stemninga, nasjonalfølelsen, tog, venner og tradisjoner. Jeg var stort sett i byen hele dagen, og var på champagnefrokost med mange venninner før det hele startet!

Verdens beste jentegjeng hadde dekknavnslipp! Vi hadde det så gøy med fest, genserne våre, masse folk og lokal. Skikkelig stas og skyhøy stemning!

Jeg hadde eksamen i medier og kommunikasjon… 

 

Juni;

Det nye fenomenet “Postitgeriljaen” kom på banen, og jeg har aldri hørt om noe bedre tiltak! Jeg er fortsatt skikkelig tilhenger av konseptet, og synes bare det er så fint!

Både i mai og juni var det ordentlig sommervær. Så etterlengtet!

Endelig kom også den ettertraktede sommerferien! Det var helt nydelig etter et år med hard jobbing og mye fokus på skole. Deilig!!

Jeg fikk trykket opp brosjyrer av fotoprosjektet mitt “sunsets”, som var en av hovedoppgavene mine i media det året. Veldig stas å ha det fysisk i hånden!

VI DRO TIL USA!!! Jentedrømmen gjennom maange år gikk endelig i oppfyllelse. Familietur til både Los Angeles, San Francisco og Las Vegas var helt sykt… Min beste reiseoppevelse hittil, og definitivt mye jeg ønsker å besøke igjen! Jeg har så mange blogginnlegg og bilder fra turen, at jeg deler det opp i byene vi var i.
LOS ANGELES:

 

SAN FRANCISCO:

 

LAS VEGAS:

 

Juli:

(USA gikk også over i juli, så ja)
Det var Stavernfestivalen, som jeg rakk å få med meg bittelitt av. Men det lille jeg fikk med meg var så gøy!

Mye jobbing i juli, og deilige stunder til å koble litt av..

Jeg hadde en skikkelig konsert-helg på jobben, og fikk blant annet intervju fantastiske Lissie! For en opplevelse..

Jeg var på nok en konsert med Unni Wilhelmsen dette året, og det var en så fin kveld. Jeg ble stående og skravle med henne i lang tid etter konserten – vi er liksom venner nå, haha! Fine Unni<3

 

August:

Jeg var i Oslo, og møtte vakre Ingeborg Senneset, som er forfatter og journalist. Jeg ser skikkelig opp til henne, og vi tilbrakte en times tid sammen i hovedstaden mens vi vandret rundt og pratet om alt og ingenting!

Tante og onkel giftet seg. Noe av det vakreste som skjedde i sommer! Bra vær, vakre mennesker, god stemning og en skikkelig bra bryllupsfest. Jeg var også fotografen deres, noe jeg satt så pris på!

Hadde noen late dager hjemme før skole startet. Det var merkbart at ferien gikk mot slutten…

Maren, Helene, Marie og jeg var på en workshop for “Fuck Cancer”, hvor vi perlet de kjente armbåndene deres. Som takk for hjelpen fikk vi hvert vårt armbånd. Skikkelig fint tiltak, og en god ting å gjøre.

Jeg skrev et veldig ærlig, eller mitt mest ærlige innlegg noensinne, på bloggen. August endret seg ganske brått, da jeg to uker ut i måneden fikk vite at jeg skulle bli innlagt i Fredrikstad. Det var helt klart for det beste, men da måtte jeg også innfinne meg med at jeg måtte sette hverdagen hjemme i Larvik litt på pause. 

Det ble en annerledes hverdag for meg i Fredrikstad, og ikke stort skjedde. I starten hadde jeg mer enn nok med å ta meg til rette og komme inn i rutinene der.

Så lærte jeg meg faktisk å strikke ordentlig! Jeg har ikke kunnet det sånn virkelig, men nå har jeg fått helt hekta! Husker jeg var såå stolt over det første sokkeparet jeg fullførte!


Men ja dere, det var del to av årskavalkaden – Mai til august. Jeg tror nok definitivt dette var denne perioden det skjedde absolutt mest dette året. Men veldig mye fint å se tilbake på! Håper dere likte del to av året som gikk <3

(Q) Hva gjorde dere spesielt i disse månedene?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg