Året som gikk ~ 2017 Januar til april

Heisann!

Så går nok et år mot slutten, og det er tid for å se tilbake på alt som skjedde i 2017. Det har definitivt vært et innholdsrikt år for meg, kanskje ‘opplevelsens år’. Jeg har både gjort og sett mye nytt, spennende og lærerikt dette året. Det har jo blitt en tradisjon her på bloggen å lage en årskavalkade ved slutten av hvert år. Her kommer min del 1 – Januar til april, la oss kjøre i gang!


Januar:

Vi startet nyåret med å dra på klassetur til Oslo. Der var vi først på teknisk museum, og deretter fortsatte vi rundt i Oslos gater og var rett og slett på bytur. Skikkelig hyggelig!

Jeg trosset vinterkulda og kom meg litt ut i frisk luft – eller, å gå tur med bikkja var en god unnskyldning til å komme seg ut!

JEG BLE ATTEN, noe jeg har ventet nærmest hele livet på!! Dagen ble feiret med strawberries and champagne på senga, familiebursdag og gode venner. Attenårsdagen var mildt sagt stas!

Var på en skikkelig frisk og deilig tur til Mølen. Jeg er jo så heldig som har den fantastiske plassen rett i nærheten, men bruker det altfor sjelden. Jeg må bli flinkere til å gå turer der oftere..!

Jeg feiret de store 18 med en helt utrolig gjeng! Vi hadde skikkelig god stemning og fest!

Vi hadde en relativt alternativ gymtime hvor vi dro hele klassen opp til torget i byen og sto på skøyter. Gøy var det da!

 

Februar:

Andremann ut i firkløveren, Marie, hadde bursdag. Nummer to til å fylle atten! Vi fire var på veldig hyggelig bursdagskos hos henne.

Himmelen var finere enn noen gang.

Jeg var for første gang ordentlig ærlig om hvor lite krefter jeg hadde. Det var mye som utmattet, både skole, prestasjoner og sosialen. 

JEG TOK TATOVERING!! Kanskje februars høydepunkt?! Jeg hadde gledet meg ti dette øyeblikket i mange år, og fikk endelig tatt min første tatovering av runen Uruz, som står for styrke og viljestyrke. <3

Mange gode stunder foran pianoet, eller gitaren for den saks skyld. Jeg både spilte og hørte på musikk – non-stop!

Jeg, Maren, Helene og Marie var på “Tusvik og Tønnes skammer seg”-show. Vu var ute og spiste i forkant, og dro deretter på et helt hysterisk morsomt stand-up show med Lisa Tønne og Sigrid Bonde Tusvik!

Jeg kjøpte meg endelig min elskede GoPro Hero 5! Jeg har ønsket meg et actionkamera i evigheter, og endelig fikk jeg surret meg til å kjøpe ett – verdt hver eneste krone!

 

Mars:

Jeg var på konsert med utrolig flinke Solveig Slettahjell – litt av en jaxzz-opplevelse!

Masse deilige kafébesøk, jeg elsker virkelig spontane kaféturer – enten alene eller med venner…

All jobbingen og strevet jeg drev med gjorde meg rett og slett utslitt. Som sagt tidligere, klarte jeg å være ganske ærlig med en del i år, også det faktum at jeg i mars ble sykemeldt en uke fra skole og jobb for å hente meg inn. 

Jeg fant oppskrift på, og lagde, en veldig god avokado-shake. Den hadde jeg faktisk glemt nå, men må nok se til å lage den igjen snart.

Jeg var i temabursdag til ei veldig god venninne, og det var 50-tallstema. Jeg kunne vel vært dratt rett ut  av “Grease”, men herlighet, så gøy det var!

Fikk meg et par Osloturer, først og fremst i forbindelse med behandling (jeg tror kanskje ikke jeg nevnte det på bloggen, men det var nå altså derfor jeg var i Oslo typ hver eneste uke).

Jeg var på konsert med Unni Wilhelmsen og Henning Kvitnes – helt fantastisk!! Hjertet mitt blør for Unni Wilhelmsen, og jeg forguder den dama! Da var det ekstra stas da jeg og hun ble stående og prate sammen lenge etter konserten. Hun kjente meg igjen fra en tidligere gang hvor jeg intervjuet henne, det hele ble bare så stas!!

Processed with VSCO with a5 preset

Processed with VSCO with a6 preset

 

April:

Min gode klassekamerat og venninne, Helene, og jeg dro på Sondre Lerche-konsert i Bølgen. For en stemning!

Vi var på klassetur, igjen, og denne gangen tok turen hele veien til Lillehammer! Aldri vært der før, og det var en så koselig tur. Vi var både på Høgskolen i Innlandet og vandret rundt om i byen!

Påskeferien kom, og den ble brukt til avslapping og venner. Blant annet var jeg på kafé med min fine Helene! 

Mamma, Leah og jeg var på påskeutstillingen i Stavern – det er tradisjon å dra dit og se på all den sjarmerende pynten barnehagebarn lager!

Prøveeksamen i medie. Blæh.

Jeg gjorde en kongebra DIY, nemlig mitt kjære marmor-sminkebord. Helt genialt!


Men det var det, dere! Fire innholdsrike måneder oppsummert! Jeg hadde det så gøy med å se tilbake på gamle innlegg og opplevelser. Håper dere likte det!

(Q) Hva synes dere om del 1 av kavalkaden?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg