andre søndag i advent

Hei, dere!

Jeg er hjemme på litt lang permisjon denne helgen. Jeg kom hjem på torsdag kveld, og drar tilbake igjen mandags ettermiddag. Det har skjedd så mye disse dagene at jeg ikke har rukket å titte innom. På fredag var jeg i Tønsberg halve dagen, etter det dro jeg på jobben min, hvor jeg ikke har vært på utrolig lenge. Det var så fint å se igjen kolleger og jeg fikk til og med skrevet en liten kronikk/sak, som jeg tenkte jeg kunne dele her når den kommer ut – den er viktig! Det var så deilig å være litt journalist igjen, haha, og det gjorde hele dagen noen hakk bedre av å tilbringe noen timer på Østlands-Posten! Fredag kveld var jeg hos Helene sammen med Marie, og vi hadde en helt rolig og avslappet jentekveld, som var etterlengtet fra min side. Det er bestandig koselig å være sammen, vi trenger aldri ha noen plan på hva vi skal gjøre, men har det så fint i lag. I går hadde Helene bursdag, og det feiret vi med å dra ut og spise en hel gjeng. Det var lenge siden jeg hadde sett flere av dem, noe som gjorde det enda hyggeligere. Vi var på en kinesisk restaurant, og ble sittende der i noen timer. Da jeg kom hjem var jeg såpass sliten at jeg tok kvelden veldig tidlig, eller jeg sov i alle fall like etter midnatt. 

Andre søndag i advent i dag, det er noe litt ekstra med disse søndagene i desember. Det er så fint å kunne tenne to av lysene i adventsstaken, ha den litt avslappede søndagsfølelsen over seg, og nyte det hele.. Jeg har hatt en veldig rolig søndagsmorgen så langt – jeg stod opp tidlig for å spise frokost, og kjente meg nokså trøtt, så jeg gikk opp på rommet mitt igjen og så på noen episoder med Jul i Svingen, før jeg bare sloknet igjen. Jeg sov faktisk helt til nå for bare noen minutter siden, så jeg føler meg en anelse groggy og sløv, men det kommer seg vel. Jeg skal i bursdag til mormoren min om noen timer, så jeg får vel se og skifte og ordne meg litt snart, hehe. Vi snakkes, ha en fin søndag!


stolt journalist tilbake på jobben!!

(Q) Har dere feiret noen eller noe denne uka?
(Q) Har dere noen tradisjoner på søndagene i advent?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg