1. desember

Endelig, ENDELIG, er favorittmåneden her!!

Hei, dere! Da jeg la meg i går kveld kjente jeg nesten det kile i magen slik det gjorde da jeg var liten unge. Det er noe med desember, ett eller annet som bestandig sniker innpå en skikkelig sprudlende følelse. Jeg elsker jul mer enn det aller meste her på jord, og adventstiden er noe av det vakreste i løpet av året. I går hadde vi en skikkelig jule-ettermiddag her, hvor vi spilte julemusikk for full guffe på høyttalerne, vi pyntet juletreet her ute i avdelingen, og vi dekorerte generelt litt rundt om her – det ble så fint, og ikke minst god stemning av det! I dag våknet jeg faktisk opp før alarmen, og nærmest spratt opp av sengen. I år har jeg vært så heldig å fått julekalenderen til The Body Shop av foreldrene mine, og den har jeg ønsket meg i årevis… Endelig kom min tur til å eie den, og jeg er så glad for den – det er liksom garantert noe jeg liker og får bruk for hver eneste dag! I dagens luke lå det en dusjsåpe, som luktet av deilig rose, det må jeg si var en bra start på første desember.

Jeg har også laget min egen kalender, for vi har hatt juleverksted eller kalenderverksted her for litt siden, og da ville jeg lage en skjønn kalender som kunne inneholde noen kloke ord hver dag. Det er noen litt undervurdert, jeg tror ikke så mange tenker stort over sånt, men jeg vet hvor mye jeg setter pris på noen gode ord og motiverende setninger i blant – derfor tenkte jeg dette var en fin anledning til å faktisk gjøre litt stas på seg selv. Nok en vakker ting å våkne opp til i dag!
Vi hadde også en liten julestund etter frokosten i dag, hvor en av personalet leste ett kapittel av Jostein Gaarders “Et julemysterium”, og vi så på første avsnitt av Jul i Svingen! Jeg har skikkelig desember-følelse, dere, det er så fint!! Håper dere har en strålende første desember <3

(Q) Har dere noen julekalender i år?
(Q) Hva er deres 1.desember-tradisjoner?
~Mathilde~

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg