genseren jeg har strikket

Heihei!

I går var jeg og ei venninne i den vakre Gamlebyen her i Fredrikstad, og selv om vi var bittelitt uheldige med været, hadde vi en utrolig koselig tur. Vi tok byfergen fra sentrum og hele veien til Gamlebyen hvor vi tuslet litt rundt og satte oss på en nydelig kafé. Jeg kan heller skrive mer om det og gamlebyen senere, men akkurat nå tenkte jeg å vise dere den helt ferdigstrikkede genseren min!! Jeg ble riktignok ferdig med den på lørdag, og har allerede gått i den et par dager. Den ble temmelig lang, ettersom jeg ville ha den litt lenger enn originalen. Vel, den endte nærmest opp som kjole, men så løsningsorientert som jeg er, knyttet jeg bare et silkeskjerf i midjen, og dro den litt opp, og viola, så har man en genser. Det geniale er at jeg kan bruke den både som en slags kjole over strømpebukser og slikt, eller bare som en vanlig genser. Min egen Line Langmo-genser med en twist! Jeg er såå forelsket i hvordan den ble seende ut til slutt, og må innrømme at jeg er ganske så stolt over å faktisk ha strikket en genser helt på egenhånd! Garnet jeg har brukt er Dale sitt påfugl-garn, og genseren er sydd på vranga etter at den er ferdigstrikket. Ellers, må jeg vel si at det var en temmelig enkel oppskrift, og at genseren ikke akkurat var spesielt  avansert – jeg mener, sjekk hvor kul den ble!

(Q) Hva synes dere om genseren?
(Q) Har dere strikket genser tidligere?
~Mathilde~

1 kommentar
    1. Hallo Mathilde.
      Så fin du du var i din genser/ kjole som du har strikket selv, du er kjempeflink.
      Hilsen morfar.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg