eksamen?!

Hei!

I dag har jeg opplevd en av de mest nervepirrende dagene i hele mitt liv. Det er vel sånn for alle når det står om eksamen eller ikke. Jeg var på skolen rundt halv ni, og satt med flere av klassevennene mine i den lengste (og samtidig korteste) halvtimen noensinne. Vi syke hverandre opp noe så innmari. Først tullet vi bare med at den og den kom opp, og resten slapp unna. Og plutselig satt vi der og overanalyserte alt lærerne våre har sagt til oss de siste dagene – for å se om vi kunne anta noe. Vi var ganske sikre på at syv stykker skulle opp i samfunnsfag. Men mer enn det klarte vi ikke å finne ut av. Så slo klokka ni, og vi skulle få lest opp hvem som eventuelt hadde kommet opp til muntlig eksamen. Jeg sverger, at hjertet mitt overlevde den nervøsiteten, skjønner jeg ikke… Rett som vi trodde, var det kun samfunnsfag noen kunne komme opp i. Syk stykker. Jeg er ulykkesfugl. Jeg var sekunder unna å grine. Jeg skalv. 

Jeg slapp eksamen.

Jeg er så overlykkelig. Jeg er ferdig med andre klasse (sånn i teorien, vi har fortsatt noen skoledager igjen, but still). Jeg har teknisk sett ferie. Og fy søren så deilig det føles!!!


og kan vi snakke om gleden over å komme inn på Rema, og se at de har sjukt tilbud på iskaffe?! 10 kroner – her skal det hamstres!!

(Q) Har dere hatt/kommet opp i eksamen?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg