‘jobb’, vår og litt lykke

Hei!

I dag var det igjen tid for jobb, eller utplassering. Jeg sier liksom at jeg skal jobbe på torsdagene, men jeg er jo egentlig på skole. Det er nesten litt morsomt, men jeg har jo kommet skikkelig inn i arbeidsmiljøet i avisa, og blir så godt tatt vare på av kollegene mine. Og spesielt med tanke på at jeg har frilans-stempelet i tillegg, er det så lett å si at ‘jeg skal på jobb’ når jeg er i praksisen. Men det er akkurat sånn jeg digger det, får ikke nok! Jeg prøver å tenke på det så ofte som mulig, hvor heldig jeg har vært med denne sjansen, og hvor vanvittig mye stolthet det, for meg, ligger i å være journalist. Jeg er med på å sette dagsorden. jeg er del av ‘den fjerde statsmakt’. Det er ikke så galt, det… Ellers har jeg egentlig en samfunnsfagprøve som bør øves litt på. Jeg skal ha den i morgen, og har ikke akkurat super oversikt – det skal jeg prøve å jobbe med nå. Ellers har det jo vært superdeilig vær de siste dagene, eller det var kanskje å ta i litt, men det har vært vår. Jeg kjørte mopeden til jobb i dag, og det gir liksom litt ekstra på følelsen (og ja, jeg skal snart ta bil-lappen, altså. Ting tar bare litt tid med meg i blant). Ha en fin torsdag 🙂

(Q) Er dere i utplassering noe sted?
(Q) Hva gjør dere i dag?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg