Året som gikk ~ September til Desember

Hei!

Da var tiden kommet for den tredje og siste delen av årskavalkaden min. De siste månedene ut i ilden er fra september til desember, altså mine siste og nyeste opplevelser. Nå har jeg liksom gått gjennom det som har skjedd tidligere, og mye har nesten overrasket meg litt. Nå er jeg spent på å se om jeg klarer å ‘huske’ alt fra den siste tiden, eller om det dukker opp noen bortglemte momenter underveis. Uansett, her er siste del!

September:

Møtte skjønne Tonje i byen, og vi ble enige om å shoppe sammen. Det var veldig spontant og hyggelig!

Jeg fikk en skikkelig omgang med influensa, og var på samme tid livredd for fraværsgrensa. Den kabalen gikk ikke helt opp…

September var full av spontane mopedturer med høy musikk, bortgjemte stedet og avslappende omgivelser. Godt for sjela!

Jeg fikk den fantastiske boka til flinke Eirin Kristiansen <3

Jeg investerte i et nytt proffkamera!! Canon EOS 7D. Min kjære baby, unge, skatt, alt det der! Jeg elsker det fortsatt, og er så glad for at jeg gjorde den lille investeringen!

Jeg hadde prøveeksamen i media, teoriprøve i media og engelsk skriveøkt på én og samme uke. Stressa som en gud. Men så kunne endelig høstferien starte!

Jeg farget håret mitt igjen, riktignok i samme farge som de siste gangene. Den hadde bare falmet så etter sommeren.

Oktober:

Helene, Maren og Marie kom over på en skikkelig jentekveld med singstar, film og hele pakka!

Marie og jeg var på brygge i Helgeroa for å ha en aldri så liten photoshoot i en av høstens fineste solnedganger. Den ble ganske så vellykket!

Var på en gåtur alene i vakre Bøkeskogen, og det slo meg at jeg er alt for dårlig til å ‘bruke Larvik’. Utnytte seg av turmuligheter og slikt..

Jeg skrev en “byblogg” i Østlands-Posten om det å være flink pike, og å skulle prestere til enhver tid. Jeg ble ganske personlig, men den fikk så utrolig mye respons! Så det var mer enn vellykket.

Thea og jeg var på spa på Farris Bad, og det var balsam for både kropp og sjel! Fy søren, så deilig..

Var på et skikkelig stilig skyggeteater i Bølgen, og det var imponerende! Ikke bare hender som former figurer, liksom.. 

Bestemte meg for å lage en ordentlig kul Halloween-sminkelook som jeg så mange andre steder på sosiale medier. Resultatet ble jeg greit, over middels, fornøyd med!

Maren og Tilde feiret bursdagene sine sammen, og vi hadde det utrolig hyggelig!

November:

Hedda var vert for en meget bra fest, som omtrent hele jentegjengen storkoste oss på!

SNØØEN kom, og jeg var i passe ekstase!! Var veldig gøy de første dagene, men så dabbet liksom lykken av. Merkelig, det.. Men stas var det i alle fall!

Var på en super konsert, nok en gang, hos de samme flotte menneskene som arrangerte terrassekonserten i sommer. Innendørs denne gangen, men stemninga var så deilig!

Var på kafé med disse snuppene som jeg er så heldig å gå i klasse med. <3

Maren inviterte på gløgg og kos med firkløveren, som jeg liker å kalle oss. Såå hyggelig og avslappende!

Jeg fikk investert i den grusomme julegenseren min, og jeg var lykkelig i mange dager..

Tilbrakte flere ettermiddager og formiddager på kafé. Det er ren terapi å bare sitte med musikk på ørene, kanskje få gjort unna litt arbeid og bare være tilstede med en kopp kaffe.

Jeg hadde en ganske stor mengde med jobb i november, og timetallet ble høyt. Men jeg fikk gjøre så mye spennende, at det var bare moro!

Maren og jeg fikset Helene til julebord og Marie var med som moralsk støtte (<3), vi hadde det så herlig sammen..

Det ble første søndag i advent.

Desember:

Jeg var i mega-ekstase fordi desember, favorittmåneden, endelig kom!! Den beste tiden av året, rene lykken. Den gikk så fort..

Helene i klassen og jeg ble enige om å kle oss i stygge julegensere en ellers normal fredag. Vi hadde det så artig!

Firkløveren hadde den årlige pepperkakebakingen hos Marie. Det var vi holdt fast ved i maange år nå, og det er minst like koselig hver gang <3

Var på kafébesøk og en liten byvandring med Cecilie, som jeg ikke hadde sett på veldig lenge. 

Bakte lussekatter til vennene mine den 13. desember, Luciadagen, og tre dager etter fikk vi velfortjent ferie! 

Var i Sverige på harryhandel sammen med Mikael, mamma og Ben. Her kan dere se det absolutt viktigste jeg kjøpte <3

Juletreet og julepynten kom etter hvert på sin plass i heimen. Å pynte til jul er noe av det beste..

JULAFTEN KOM ENDELIG!!! Og jeg blir like glad som et lite barn hver gang. Bare det å stå opp til tusen tradisjoner, det er ren lykke! Vi så favorittene på tv, var i kirken og feiret hos tante, onkel og fetterne mine – med hele familien!

Så var det enda flere juleselskap, både første og andre juledag. Etter det jobbet jeg mye i romjula. Mine siste jobbdager i 2016. Det var ganske rart etter å kun ha jobbet ni måneder på den mest fantastiske arbeidsplassen. Jeg er ikke ferdig, dette året blir det nok mye, mye mer!!

Så var det nyttårsaften! Jeg hadde en superbra feiring med skikkelig fine folk! Amazing slutt på 2016.. Fy søren så rart å tenke på at jeg skriver dette i 2017.

Wow, dere. Ett helt år fordi, og nå oppsummert. Jeg elsker slike tilbakeblikk, jeg elsker å se hva jeg bedrev for flere måneder siden. Hva jeg skrev om, hva jeg tenkte på. 2016 har vært året med desidert størst svingninger hittil, jeg har opplevd tusen ting, og noen ting har vært bedre og verre enn andre. Jeg trekker så klart frem det positive i en slik oppsummering, og jeg deler mye mer av det positive generelt. Men jeg har hatt et turbulent år. Den største gleden har jeg å takke jobben min for. Tenk at jeg er journalist, og jeg er jo bare 17 år. Det har gitt meg så mye! Venner for livet, erfaringer jeg aldri ville vært foruten. Jeg har lært så mye, og jeg har virkelig funnet ut hva jeg vil her i livet! Takk for nå da, 2016. 

(Q) Hva synes dere om del 3 av årskavalkaden?
(Q) Hva var deres høydepunkt dette året?
~M a t h i l d e~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg