Stavernsfestivalen 2016

Heisann!

Nå er det på tide å fortelle dere om den fantastiske helgen, eller torsdag til lørdag, som var. Som dere har skjønt var det Stavernsfestivalen de tre dagene, og det var kort sagt tre utrolige dager! Jeg hadde fullt kjør de fleste dagene, fordi jeg jobbet fra ni til to og halv fire på torsdag og fredag. Jeg rakk så vidt hjemom og skiftet før jeg hev meg på mopeden igjen og kjørte til Larvik golfbane hvor festivalen ble holdt. 

På torsdag startet vi festivalen med Bjørn Eidsvåg. Vi så litt på konserten hans, og så gikk vi litt rundt på festivalområdet og ble kjent med hvor alt var og sånt. Jeg var med de fleste av jentene i ‘gjengen’, og de aller fleste hadde også tredagers-pass. Etter det så vi på Maria Mena, som gjorde en bra konsert, men igjen, vi så ikke på hele konserten. Deretter var det tid før danske MØ, som skulle bli høydepunktet den kvelden. Og hun leverte!! Det var masse liv og stemning, samtidig som hun lagde et skikkelig kult sceneshow. Skikkelig gøy! Helt til slutt den kvelden var det Niel Young, de fleste eldres favoritt. De fleste jentene dro på denne tiden, og jeg så på konserten hans sammen med pappa, Janne og et par flere. Jeg, personlig, synes Niel Young er veldig bra, og ble derfor igjen for å se han. Så torsdag bydde på mye bra, men jeg må si at MØ toppet..

Dagen etter, altså fredag, var det enda et hakk bedre. Jeg jobbet som sagt først, men kom meg til festivalen i tide til å se halve konserten til en fyr ved navn Charlie Wilson. Jeg hadde hørt lite om han før, men fy søren, han imponerte! Det var en blanding av jazz, pop og egentlig det meste, og overrasket meg positivt. Så samlet vi gjengen og fik sett vakre Zara Larsson. Det var utrolig gøy å se henne, for hun er virkelig en av artistene jeg digger! Hun gjorde en flott opptreden, og det var en veldig fint å kunne oppleve henne live! Så var vi på noen konserter i et par minutter, men gadd ikke bruke så mye tid på de fordi de ikke var så veldig interessante. Før det helt til slutt den kvelden var tid for Alan Walker. Vi klarte faktisk å kapre oss plass helt foran, og hadde det sykt kult, selv om jeg trodde jeg skulle besvime av all dyttingen og pressingen. Det er jo ikke til å legge skjul på at Alan er populær, og det var sinnsyk stemning under hele konserten! Han avsluttet fredagen med et skikkelig brak i alle fall! Slitsom men utrolig gøy dag.

Så var det tid for siste dagen, og den startet vi hos Leah, hvor vi hadde det utrolig koselig før vi kom oss til festivalen. Den første artisten vi skulle se den dagen var Astrid S, og jeg virkelig digger hu! Etter min mening imponerte hun virkelig, og hun sang absolutt alle de kjente sangene sine. Det var konstant allsang blant publikum, og hun hadde en rå konsert.. Så var det også denne dagen noen artister vi så vidt kikket på, men ikke gadd å bruke tid på. Da gikk vi heller rundt og kikket, eller satt oss ned for å slappe litt av og kose oss. Litt senere den dagen var det danske Lukas Graham som sto for tur, og det var en sånn deilig konsert, hvor jeg og et par av jentene bare satt oss på grass-sletta og hørte på den nydelige stemmen hans og et par av de kjente sangene. Så var det den aller beste konserten den dagen, eller egentlig gjennom hele festivalen; Ellie Goulding. Den råeste dama på jord. Jeg elsker både hun og sangene hennes så utrolig masse, at jeg var helt i ekstase bare av å se henne stå på scenen. Nok en gang hadde vi sikret oss plasser helt foran. HELT FORAN på Ellie!! Konserten var amazing, stemmen hennes er nydelig, det er ikke så mye annet å si, enn at Ellie Goulding er gudinne! Jeg elsket hvert øyeblikk av konserten hennes. Virkelig! Det var en sykt bra slutt på Stavernsfestivalen 2016, og jeg har hatt tre utrolig herlige dager!

(Q) Har dere vært på Stavernsfestivalen eller en annen festival i år?
(Q) Hva synes dere om bildene?
~Mathilde~

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg