hjemmelaget iskaffe

Heisann!

Jeg har en litt for ille obsession med kaffe, og gjerne så mye og så mange ulike varianter som mulig. Jeg elsker det, rett og slett. For to år siden blogget jeg om en hjemmelaget iskaffe-oppskrift, og jeg hadde helt glemt den bort. I går kom jeg på at jeg hadde den i arkivet et sted, og til min store glede, fant jeg den! Det er verdens beste iskaffe, nesten, og etter min mening er den bedre enn mange av de du får kjøpt.. Jeg deler gjerne oppskriften igjen, for dette er himmelske greier, og helt perfekt som oppfriskning nå på sommeren! Jeg bruker ikke eksakte mål, men tar heller litt sånn jeg føler for det. Jeg kan prøve å skrive noen ca. mål her..

Du trenger (til en ganske stor porsjon):
– ca. 8 dl kaffe
– 5-7 dl melk
– noen spiseskjeer vaniljeiskrem, rundt 5-7 stk.
– litt sjokoladesaus 
– og isbiter til å ha oppi til slutt

(Q) Skal dere prøve ut oppskriften?
~Mathilde~

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg