nasjonaldagen

Heihei!

I går feiret vi selveste nasjonaldagen vår, og jeg elsker virkelig 17.mai like høyt som bursdager, det er ikke tull. Jeg er så stolt over landet jeg bor i, og jeg elsker å ta på meg bunaden min, elsker å feire landet. Det er ett eller annet med dagen hvor is og brus prioriteres høyest, som bare får meg i strålende humør! Dagen startet med å gå i tog fra Indre Havn til Bøkeskogen, sammen med Thor Heyerdahl, og så godt som resten av skolene i Larvik. Da vi hadde gått såpass at føttene verket, og det var på tide å dra videre, dro vi til Berg, gamle barneskolen jeg gikk på. Der var resten av familien samlet, så vi dro innom for å hilse på dem. Deretter bar turen videre til Janne sine foreldre, og der spiste vi middag og koste oss litt før vi kjørte til byen igjen og fikk sett årets russetog. Om kun to år (!!) er det vår tur, det er nesten litt uvirkelig.. Så var jeg i byen sammen med jentene i et par timer. Vi var blant annet på tivoli og trasket rundt på torget og spiste is. Klokken fem startet borgertoget, som har blitt en av favoritt-tradisjonene mine. Jeg elsker å se alle de forskjellige ‘sidene’ av Larvik! Da det var ferdig, dro jeg til Helene sammen med flere av jentene, og der grillet vi, spiste kaker og hadde det utrolig hyggelig!! Det var en super måte å avslutte dagen på. Jeg fikk virkelig gjort en masse, men det er hele moroa!

(Q) Hvordan var deres 17.mai?
(Q) Hva er deres favoritt-tradisjon?
~Mathilde~

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg