ta deg sammen

Hei!

Jeg må være en av de største kontrollfreakene noensinne. Jeg forestiller meg at jeg må ha fullstendig kontroll på alt som skjer rundt meg til en hver tid. Det skal sies at det er fryktelig utmattende. Jeg skal være ærlig. Jeg har ikke stort med krefter, og jeg bruker de få jeg har, ganske feil i blant. Men jeg innser det ikke før jeg står der, utmattet. Nok en gang.
Nå har jeg stresset hele uken fordi vi hadde prøve i naturfag i dag, fikk tilbake matte-tentamen i dag, har en engelsk skrive-oppgave til i morgen. Og ikke nok med det, men i morgen får vi også vite om vi blir trukket opp i skriftlig eksamen eller ikke. På fredag den trettende. Jeg kan bare komme opp i skriftlig matte, fordi det er det eneste avgangsfaget vi har som kan gjennomføres skriftlig, men jeg er virkelig en ulykkesfugl. I tiende klasse var jeg oppe i matematikk, både skriftlig OG muntlig… Jeg er ferdig med matte nå, kjenner jeg.
Men nå må jeg ta meg sammen. Ærlig talt. Skal jeg stresse og ta sorgene på forskudd når det ikke en gang er sikkert at jeg trekkes opp i morgen?! Skal jeg virkelig bekymre meg over det nå. Jeg får jo ikke gjort noe med det. Jeg velger å fokusere negativt. Jeg lærer aldri. Jeg er ganske latterlig til tider.. 

Naturfagsprøven i dag gikk veldig bra. Jeg fikk en 6’er på matte-årsprøven. 
Jeg må nesten le av meg selv. Herlighet. 

~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg