Polen 2014~ Dag 4-6, Saltgruvene og Berlin

Heihei!

Så bra at noen av dere likte forrige innlegg, det er egentlig veldig fint og gøy å se tilbake på turen nå.. Her kommer dag 4,5 og 6 hvor vi gjorde litt av hvert som dere skal få vite om nå!

På mandagen, altså dag 4, var vi i saltgruvene. Jeg hadde hørt ganske mye om de, men helt ærlig var det ganske oppskrytt.. Jeg synes ikke det var så vanvittig gøy å traske rundt i trange ganger omgitt av salt jeg snek meg til å slikke på veggene hihi. Så var det noen skulpturer til og fra, med ikke helt min greie. Der var vi dessverre litt før lenge etter min mening, men liker man salt, er det sikkert kjempegøy eller noe. Så fikk vi tid på egenhånd i Krakow etter det, og det.. DET var flotters!! Jeg har aldri sett en finere by i hele mitt liv faktisk! Bygningene der var helt stunning og kjøpesenteret Galeria Krakowska var superdupert! Så byen overrasket virkelig, den var så flott! 🙂


Vb læreren <3

Saltgruvene, yey. 


Nydelige Krakow!

Neste dag var det bare busskjøring helt fra Krakow til Frankfurt an der Oder. Det også var en av de lange dagene i buss, og vi gjorde ikke så mye annet enn det og et par stopp. Dagen etter det, dag 6, gjorde vi masse. Vi dro først og besøkte Stasi-fengselet hvor vi fikk guiding, og dette var egentlig ganske interessant. Der var det utrolig mange som ble fengslet for å ha andre politiske meninger og til og med for å prøve å krysse Berlinermuren.

Når vi var ferdige der gikk vi en rundtur i Berlin med bussen vår, hvor bussguiden vår snakket om masse bygninger og severdigheter i Berlin. Vi gikk av ved Holocaust-monumentet, og det var utrolig kult og fint og ja.. -for en labyrint! Så gikk vi ca hundre meter og kom til Brandenburger Tor, som var så flott! Så fikk vi også sett Riksdagen og koste oss med de severdighetene, blant annet Berlinermuren. Da vi hadde vært der i ca. en time, fikk vi tid på egenhånd i byen, og fellesmiddag på Hard Rock cafe, fytti flate så digg! Byen Berlin var også nydelig, og bra med shopping, selv om vi kun fikk en time og ett kvarter der… 🙂


Guttene flettet meg!


Stasi-fengselet


Holocaust-monumentet, såå flott!


bestegjengen foran Brandenburger Tor *hjerte*


Her gikk Berlinermuren

Og see på denne kjolen fra Forever 21 da! Er helt forelsket <3

(Q) Har dere vært i Krakow og Berlin før?
(Q) Hva synes dere om bildene?
~Mathilde~ 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg