hjemmelaget iskaffe

Heisann!

I dag har jeg ikke vært helt i form, jeg har vært ganske slakk og ikke orket fult så mye.. Så for å få fart på humøret og formen kom jeg på at jeg ville ha noe godt som jeg ikke hadde prøvd ut før, da bestemte jeg meg for at jeg ville teste ut iskaffe. Jeg samlet sammen ingrediensene jeg tenkte kunne bli best, og resultatet dere, det ble såå godt!! 

Det du trenger er: (Jeg lagde veldig mye, ikke bare en kopp liksom)
-8 dl kald kaffe
-7 dl melk
-7/8 skjeer vaniljeiskrem
-passe mengde sjokoladesaus
-noen isbiter

Først lager du kaffen slik du vanligvis lager kaffe. Så setter du den i kjøleskapet i ca. en halv time. Pass på at både melken og iskremen du bruker er iskalde. Så er det bare å mikse kaffe, melk, is og sjokoladesaus i en blender eller noe lignende til alt er godt blandet. Legg noen isbiter i glasset du bruker så iskaffen holder seg deilig og kald! Hell den ferdigblandede drinken i glasset og NYYT! Jeg lover dere, det blir så godt.. Og en liten ting, hvis dere liker litt svakere kaffesmak, må dere gjerne ha i mindre kaffe og mer melk og iskrem, men jeg personlig er veldig glad i litt sterk kaffesmak. 

(Q) Skal dere teste det ut?
(Q) Hva synes dere om “oppskriften”?
~Mathilde~
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg