Cruiset -tekst og bilder

Heisann! Nå kommer den delen hvor jeg skal fortelle masse om cruiset og stedene vi besøkte, og med masse bilder. Så gjør dere klare 🙂

 

Vi fløy fra Gardemoen og mellomlandet i Kastrup i København. Det ble en del surr med flyene, så de ble forsinket en del. På Kastrup fikk jeg kjøpt meg noe fra Victoria’s secret, det får dere se en av de neste dagene. Jeg fant til og med en cola med “Mathilde” på! Lykkerus. På flyplassen i Roma måtte vi vente i 3 timer (!!) på bagasjen vår, fordi det var en håpløs streik der nede..

Slik så altså curisebåten ut, den var sinnsykt stor. Båten var kjempefin både i lugarene og ved bassengene, og jeg trivdes veldig godt ombord. Den første dagen reiste vi til Sicilia, til en by som het Messina. Det gikk vi for det meste rundt i gatene og handlet litt forskjellig.

Så dro vi tilbake til båten og på kvelden (og forsåvidt hver eneste kveld) gikk vi påen fin resturang på båten. Den andre dagen var vi på båten fordi den holdt på å kjøre til Hellas som skulle være stopp nummer to.

Så, tredje dagen, var det Hellas og Athen som sto for tur. Jeg har aldri vært i Hellas før, så å få oppleve alt det jeg fikk oppleve der, var uforglemmelig. Vi tok en sightseeing-buss og kjørte innom mange steder. Vi så Acropolis (google det hvis dere ikke vet hva det er), vi dro ikke helt opp dit, men fik sett det fra bakken. Så hoppet vi av bussen på den gamle olympiastadioen i Athen, som ble brukt under verdens første OL. Jeg løp til og med en runde rundt banen i langt over 30 grader.


Dette er Acropolis.

..og dette er olpmpiastadioen.

Så kjørte resten av familien tilbake til båten, men jeg og pappa ble igjen for å se på den gamle filosofskolen, der alle de greske filosofene har vandret rundt. Blandt annet filosofer som Aristoteles, Sokrates og Platon. Inne i skolen var det satt opp veldig mange statuer av greske guder og gudinner samt filosofer. Vi gikk også for å se et tempel og ruiner etter møteplassen “Agora”. Hellas var definitivt det stoppet jeg opplevde mest på.

På den fjerde dagen stoppet båten i Kusadasi som er en havneby i Tyrkia. Der var vi på stranda og gikk på marked hvor vi fikk shoppet litt.

Så over til det aller fineste stoppet. Det var på Kreta, Chania, dag fem. Vi tok en buss fra havna og inn til en helt nydelig strand, hvor det var rolig og ikke veldig mange. Vannet var deilig, og det var perfekt og dykke der. Den dagen fikk vi virkelig slappet av og hadde det fantastisk! 🙂

Den nest siste dagen var vi bare på båten, som holdt på å kjøre til Roma hvor vi skulle gå av den siste dagen. Ale i alt har feiren vært helt super, og jeg har opplevd ting og steder jeg aldri har opplevd før, og aldri vil gemme heller.

(Q) Hva synes dere om bildene?
(Q) Er dere på ferie nå, hvor?

♥ M a t h i l d e !

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg