flu fighter

Heihei!

De to siste ukene har jeg vært skikkelig forkjølt, og det må være noe av det verste jeg vet om. Ikke er jeg så dårlig at jeg må holde sengen og ikke klarer å bevege meg, men så er jeg fortsatt for dårlig til å gjøre noe ordentlig, helhjertet og produktivt i den tilstanden. Alt blir liksom bare halvveis – og det hater jeg sterkt. Her på døgnposten er det en utrolig hyggelig nattevakt som bestandig tilbyr seg å lage ingefærte til meg. Og det skal virkelig sies, det kan gjøre underverker! Jeg har blitt veldig glad i ingefærte, og drikker det egentlig uansett om jeg er dårlig eller ei. Da jeg var hjemme på permisjon i helga, handlet jeg inn både ingefær og sitron. Da var det bare å sette på vannkokeren, skjære opp ingefær og sitron, og ta en god skje med honning oppi. Det må være en av de beste teene jeg har laget, og det gikk utallig mange kopper med den i helga, haha! Det gjør altså så susen for sår hals og tette bihuler – jeg føler meg liksom freshere etter en kopp med den. Nå ser jeg at jeg kanskje ble litt vel i overkant entusiastisk over en kopp te, men dere bør virkelig teste det ut dersom dere ikke allerede har gjort det!

(Q) Har dere laget ingefærte mot forkjølelse før?
~Mathilde~

1 kommentar
    1. Hallo Mathilde. Det med ingefærte må jeg prøve når jeg er tett i bihuler. Jeg liker godt ingefærøl som du sikkert vet.
      Ha en god bedring av forkjølelsen!
      Hilsen morfar.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg