min nye venn, Rudolf

Hei, dere!

Jeg er allerede godt inne i hverdagen tilbake i Oslo igjen, og det er ganske likt slik det var før jeg dro av sted til Finnmark. Det går i forelesninger, God morgen Norge og skriving. Derfor tenkte jeg at jeg måtte dele enda litt mer fra turen med dere. For nøyaktig en uke siden reiste stefaren min og jeg på en roadtrip (alt i Finnmark blir roadtrips med tanke på de lange avstandene, hehe) til Karasjok. Det var hovedsakelig for et intervju jeg skulle gjøre til reportasjen min, men vi fikk en real tur ut av det også.

Vi kjørte i noen timer, og kom til Samenes hovedstad – Karasjok. Jeg fikk snakket med noen folk som drev med reindrift, og som om ikke det var nok, fikk vi også besøke ei som hadde et par reinsdyr i nærheten som vi kunne hilse på! Det var så eksotisk, jeg har aldri opplevd maken.. Jeg fikk tatt noen utrolig fine bilder, og fikk deretter lov å kose litt med Frode og Sputnik, som de to vi møtte het. Ett av turens høydepunkt, vil jeg absolutt si! I tillegg fikk vi se enda mer av den nydelige Finnmark-naturen da vi kjørte til og fra Karasjok!

(Q) Har dere møtt reinsdyr før?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg