poesi

God lørdag, dere!

Det er så deilig å våkne opp i leiligheten med mine beste venner. Like deilig som det er å gå hvert til sitt midt på natta og legge seg på hvert sitt rom, men likevel sammen med mine beste venner. Begge de to siste kveldene har vi endt opp på rommet til en av oss, liggende trykket sammen i en seng, for å se på film eller bare være sammen. Vi behøver liksom ikke være oppå hverandre til enhver tid, men den tiden vi er sammen er bare så deilig. Vi er endelig samboere!

Men når jeg først er alene, da nyter jeg den tiden. Det er ikke lenge til studiestart og til den hektiske hverdagen begynner igjen, og jeg prøver virkelig å ta disse dagene med ro. Jeg vil ikke være utbrent allerede før studiene er i gang. Jeg ender som regel opp i senga mi (som i grunn er midtpunktet og hoveddelen av rommet, hehe) med en serie på skjermen eller en bok i hånda. Jeg leser mye, jeg prøver i alle fall. Jeg elsker å slå meg til ro med en bok og bare konsentrere meg om ordene og teksten. Særlig glad er jeg i poesi. Da jeg handlet inn saker til skolestart med mamma, fikk jeg med meg en haug med diktbøker. Hun jobber i bokhandel, og derfor skjemmes jeg stadig vekk bort med masse bøker eller diverse sånne ting. Jeg fikk med meg hele fem poesisamlinger, og jeg har klødd helt i fingrene etter å pløye gjennom de. Jeg bare elsker lyrikk, det er så meningsfullt og tomt på samme tid. Det er så enestående. For tiden leser jeg Ruth Lillegravens “Sigd”. Jeg har enda mange flere samlinger som venter, men jeg må nesten spare dem litt. 

(Q) Er noen av dere like betatt av poesi som meg?
~Mathilde~

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg