mitt verste eksamensmareritt

Hei!

Jeg har kommet meg til hektene igjen etter full fart den 17., og er klar for å ta energien ut på andre ting. Det jeg ikke fortalte dere, var at vi hadde eksamenstrekk på tirsdag, og jeg var ulykkesfugl som vanlig. Jeg visste allerede at jeg måtte opp i norsk bokmål og medier og kommunikasjon, men så hadde vi også en trekkpulje med fagene matematikk, nynorsk og tekst/bilde som skulle trekkes. For å si det kort; jeg hadde jublet om jeg hadde kommet opp i nynorsk – så ille er det å komme opp i matte for min del. Jeg var oppe i matematikk dobbelt på ungdomsskolen – altså både skriftlig og muntlig, og har egentlig sagt meg drittlei matte siden da. Men nei, ulykkesfuglen Mathilde skal ikke ha noe hell med seg i allerede tunge eksamenstider. Jeg kom opp i matematikk og hadde vel omtrent tjue sammenbrudd den dagen. Jeg trodde faktisk verden skulle rase sammen, det var det eneste jeg ikke skulle opp i! Men nå har jeg innfunnet meg med at det er enda en ting jeg ikke gjøre noe med, og må heller sette meg for å øve. Hele gårsdagen og denne dagen har gått til lesing og jobbing med matte. Jeg er helt gåen i hodet, og ser tall (tror jeg). Jeg har sittet med tidligere eksamensett og jobbet meg gjennom oppgaver på oppgaver. Eksamen er allerede førstkommende tirsdag og jeg kjenner jeg får frysninger og kramper bare av tanken på det. Men som sagt, jeg prøver å ikke bruke for mye energi på hvor sint og lei jeg er, og heller jobber for å få ting på plass. Snart er det over. Håper det er bra med dere, dersom dere også sitter med eksamensnerver herfra til månen ♥

Jeg har i alle fall hatt litt humor med meg i dag, dette er insta-storyen min atm! Ganske fornøyd med egne mattejokes..!

(Q) Har dere kommet opp i eksamen, i så fall hva?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg