denne romjula

Hei på dere!

I dag er det selveste nyttårsaften, og jeg kan nesten ikke tro at det er en hel uke siden julaften. Eller, på en måte så føler jeg romjulen bare kom og gikk, men på den annen side synes jeg nesten det virker som mer enn syv dager siden vi feiret årets beste dag. Jeg har egentlig gjort veldig mye denne uka, og rukket å treffe mange folk, samt vært i haugevis med selskaper. Jeg har et lite bidledryss med mobilbilder fra den siste uka, og tenkte at siden jeg ikke har skrevet ordentlig om hva jeg har gjort i julen, tenkte jeg denne siste romjulsdagen ville være passende for nettopp det!

Julaften har jeg jo forsåvidt pratet om. Tradisjonens og gledens dag! Jeg storkoste meg med familie og bra stemning.I tillegg tok vi det obligatoriske “familie-foran-juletreet”-bildet, vi fire søsknene, happy family <3 Første dag: juleselskap hos mamma med hele stefamilien. Andre dag: juleselskap hos mormor og morfar med helle mamma-familien. Tredje dag: juleselskap hos farmor og farfar med hele pappa-familien. Litt hektisk, men veldig hyggelig med all familien igjen!

Jeg har også vært i byen tre hele ganger denne romjulen. Først var jeg med stesøstrene mine, Thea og Anniken, da butikkene åpnet igjen, for da kikket vi litt på romjulssalget og byttet litt saker. Dagen etter dro jeg inn fordi jeg hadde fått gavekort, og ville unne meg selv en øredobb fra Maria Black som jeg har siklet etter så lenge <3 Dagen etter det igjen, dro jeg til sentrum for å ta to nye hull i ørene, faktisk! Snakk om mye øredobb-greier på en gang, haha. Jeg skal vise dere de ordentlig snart, men det var så stas – jeg har ikke tatt hull i ørene siden 6. klasse! Senere kom Helene og Marie på besøk, og vi spilte blant annet det hysteriske spillet “Politisk ukorrekt”, skikkelig drøyt, men fy søren så gøy!! Etter vi hadde spilt i lange tider, tok vi oss en liten roadtrip til Sandefjord for å se på det fineste jule-huset noensinne. Vi snakker folk som har gått all in for å pynte til jul!

For to dager siden dro jeg til mamma for å bo her siste delen av romjulen. Her er også søstera til stefaren mi, – hun er to år yngre enn meg, så vi koser oss mye sammen! Hun flettet den mest imponerende fletten jeg noensinne har sett på meg i går, og jeg ble nesten litt satt ut av kunstverket..! Altså bare se nedfor, liksom. Her har vi stort sett sett på filmer, tatt det rolig og puslet puslespill (!!). Det er så lenge siden jeg puslet sist, og jeg ble helt revet med! Vi startet på et 1000-brikkers puslespill i går, og Lisa og jeg nektet å gi oss før det var ferdig. Noe som resulterte i at vi var oppe halve natta. Først klokka fire om morgenen var vi ferdige, haha! Det kaller jeg engasjement!!

(Q) Hva har dere gjort i romjulen?
~Mathilde~

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg