christmas sweets

Hei!

Jeg har som kjent strikket mange av julegavene i år, og det ble raskt en av de koseligste juleforberedelsene for min del. Men jeg er ingen mester, og det tar sin tid å skulle strikke x antall sokkepar og vottepar. Men jeg har gjort noe annet de tidligere årene, som jeg fortsatt er veldig fan av. Jeg har laget konfekt eller sjokolade med min egen twist. Jeg har lagt ut “oppskrifter” på dette hvert år, så dere kan finne de i arkivet eller kategorien ‘høytid’. Og siden jeg fortsatt manglet noen gaver til besteforeldre og oldemor da julaften var like rundt hjørnet, benyttet jeg nok en gang anledningen til å lage mine egne sjokolader. 

Det er superenkelt!! Det eneste jeg brukte var hvit, lys og mørk kokesjokolade. Disse smeltet jeg hver for seg over et vannbad, og helte den smeltede sjokoladen over i hjerteformede silikonformer. Deretter toppet jeg med litt ulik topping. De hvite sjokoladene fikk candy canes over seg, de med lys kokesjokolade ble dekorert med granola og de mørke med hakkede mandler. Det blir så fint, og jeg lover dere, det er den perfekte, personlige gaven!

(Q) Hva synes dere om hjertene?
(Q) Har dere gjort noe liknende før?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg