går jeg ikke på skole?

Hei dere!

Jeg husker at da jeg fikk beskjed om at jeg hadde fått plass og skulle legges inn, at min første tanke var “hva skal jeg da gjøre med skole?” og “hvordan skal jeg få det tilrettelagt, og er det i det hele tatt mulig?”. Jeg var livredd for å måtte droppe ut av skolen, og ta igjen tredje klasse. For en nokså skoleivrig jente som meg, ville det kjentes ut som tidenes nederlag. Jeg var redd for at jeg ikke skulle ha skole, og dermed ligge ett år bak alle andre. Jeg vil jo tross alt være russ sammen med vennene mine, og jeg vil dessuten fort ut i studier… Men det har heldigvis blitt godt ivaretatt. Jeg måtte riktignok vente noen uker før jeg startet med undervisning (fordi jeg rett og slett ikke var klar med tanke på helse og kapasitet). Men denne uken hadde jeg min første skoletime, nærmere bestemt, mattetime på mandag. Det var ganske deilig å starte opp igjen, for jeg har følt veldig på det at jeg ligger langt bak klassekameratene mine. Og jeg gjør jo strengt tatt det, men nå er jeg i alle fall i gang. Til fredag har jeg norsk, og jeg gleder meg nesten, haha! Det kjennes bare veldig fint å få drive med litt skolearbeid selv om jeg har en helt annen hverdagssituasjon per nå. Så for øyeblikket sitter jeg med matteboka foran meg, og gjør unna noen oppgaver, slik at jeg ligger litt foran til det neste vi skal jobbe med. Håper dere har en fin onsdag!

(Q) Hva har dere gjort denne uken?
~Mathilde~

1 kommentar
    1. Hallo Mathilde. Så bra at du er i gang med studeringen. I dag har jeg kjørt ut nye senger til det nye huset.
      Hilsen morfar.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg